
Τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν θετική πορεία εντός του έτους, η οποία έχει ενταθεί τους τελευταίους μήνες και αναμένεται να επιμείνει τόσο εντός του δ’ τριμήνου του 2022 όσο και εντός του 2023. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη ανάλυση της ναυλομεσιτικής Gibson υπογραμμίζει ότι υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες με σημαντική επίδραση στην αγορά πετρελαίου και συνεπώς στην αγορά δεξαμενόπλοιων, που δύνανται να αντιστρέψουν τη θετική εικόνα.
Ειδικότερα, παραδοσιακά ο ρυθμός μεταβολής της ζήτησης πετρελαίου ακολουθεί τον ρυθμό μεταβολής της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου ότι οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αντιστοιχούν σε σημαντικό μέρος της ζήτησης πετρελαίου, η Gibson καταδεικνύει την Κίνα και την Ινδία σε παράγοντες-«κλειδιά» για το μέλλον της αγοράς.
Ενδεικτικά, η Κίνα αντιστοιχεί στο 48% της εκτιμώμενης ανόδου της ζήτησης πετρελαίου για το 2023, γεγονός που θολώνει το τοπίο της ζήτησης. Άλλωστε, η Κίνα στο παρελθόν δεν έχει διστάσει να θέσει σε κίνδυνο την οικονομική της ανάπτυξη, προκειμένου να ακολουθήσει τις αυστηρές πολιτικές της ενάντια στην πανδημία.
Την ίδια ώρα, η γεωπολιτική κρίση, που ταλανίζει από τον Μάρτιο την Ανατολική Ευρώπη, έχει οδηγήσει σε σημαντικές αναδιατάξεις των ροών πετρελαίου, ευνοώντας σε ορισμένες περιπτώσεις τα τονομίλια. Εφόσον ο πόλεμος λήξει –παρότι αυτό φαντάζει οριακά απίθανο υπό τις πρόσφατες εξελίξεις–, οποιαδήποτε αλλαγή δύναται να αναιρεθεί σε σημαντικό βαθμό.
Παράλληλα, στο προσκήνιο εισέρχεται και ο OPEC+, με τα μέλη να κατευθύνονται, όπως όλα δείχνουν, σε νέα μείωση της αθροιστικής παραγωγής τους. Όμως, επί του παρόντος, η αθροιστική παραγωγή τους είναι αρκετά χαμηλότερη από τους στόχους τους, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε μείωση ίσως είναι απλώς συμβολική.
Από την άλλη, παρότι επικρατεί αβεβαιότητα όσον αφορά τη ζήτηση, το τοπίο της προσφοράς είναι ξεκάθαρο. Το orderbook παραμένει περιορισμένο και τα διαθέσιμα slots στα ναυπηγεία οριακά «ανύπαρκτα». Υπό αυτό το πρίσμα και δεδομένων των επικείμενων περιβαλλοντικών κανονισμών, που ενδέχεται να ωθήσουν σε slow-steaming, η προσφορά θα παραμείνει περιορισμένη, ευνοώντας τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ