
Τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν θετική πορεία εντός του έτους, η οποία έχει ενταθεί τους τελευταίους μήνες και αναμένεται να επιμείνει τόσο εντός του δ’ τριμήνου του 2022 όσο και εντός του 2023. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη ανάλυση της ναυλομεσιτικής Gibson υπογραμμίζει ότι υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες με σημαντική επίδραση στην αγορά πετρελαίου και συνεπώς στην αγορά δεξαμενόπλοιων, που δύνανται να αντιστρέψουν τη θετική εικόνα.
Ειδικότερα, παραδοσιακά ο ρυθμός μεταβολής της ζήτησης πετρελαίου ακολουθεί τον ρυθμό μεταβολής της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου ότι οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αντιστοιχούν σε σημαντικό μέρος της ζήτησης πετρελαίου, η Gibson καταδεικνύει την Κίνα και την Ινδία σε παράγοντες-«κλειδιά» για το μέλλον της αγοράς.
Ενδεικτικά, η Κίνα αντιστοιχεί στο 48% της εκτιμώμενης ανόδου της ζήτησης πετρελαίου για το 2023, γεγονός που θολώνει το τοπίο της ζήτησης. Άλλωστε, η Κίνα στο παρελθόν δεν έχει διστάσει να θέσει σε κίνδυνο την οικονομική της ανάπτυξη, προκειμένου να ακολουθήσει τις αυστηρές πολιτικές της ενάντια στην πανδημία.
Την ίδια ώρα, η γεωπολιτική κρίση, που ταλανίζει από τον Μάρτιο την Ανατολική Ευρώπη, έχει οδηγήσει σε σημαντικές αναδιατάξεις των ροών πετρελαίου, ευνοώντας σε ορισμένες περιπτώσεις τα τονομίλια. Εφόσον ο πόλεμος λήξει –παρότι αυτό φαντάζει οριακά απίθανο υπό τις πρόσφατες εξελίξεις–, οποιαδήποτε αλλαγή δύναται να αναιρεθεί σε σημαντικό βαθμό.
Παράλληλα, στο προσκήνιο εισέρχεται και ο OPEC+, με τα μέλη να κατευθύνονται, όπως όλα δείχνουν, σε νέα μείωση της αθροιστικής παραγωγής τους. Όμως, επί του παρόντος, η αθροιστική παραγωγή τους είναι αρκετά χαμηλότερη από τους στόχους τους, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε μείωση ίσως είναι απλώς συμβολική.
Από την άλλη, παρότι επικρατεί αβεβαιότητα όσον αφορά τη ζήτηση, το τοπίο της προσφοράς είναι ξεκάθαρο. Το orderbook παραμένει περιορισμένο και τα διαθέσιμα slots στα ναυπηγεία οριακά «ανύπαρκτα». Υπό αυτό το πρίσμα και δεδομένων των επικείμενων περιβαλλοντικών κανονισμών, που ενδέχεται να ωθήσουν σε slow-steaming, η προσφορά θα παραμείνει περιορισμένη, ευνοώντας τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ