
Η εκτόξευση των τιμών LNG έχει αναγκάσει πολλούς μικρότερους εμπόρους να εγκαταλείψουν την αγορά, δίνοντας ξεκάθαρο προβάδισμα στους μεγαλύτερους παίκτες. Αυτή η εικόνα δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί έως και το 2026, οπότε η παραγωγή LNG εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένη και οι τιμές του θα καταγράφουν πτώση.
Η παγκόσμια αγορά LNG έχει υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος από το 2011, με πολλούς μικρότερους εμπόρους να εισέρχονται στην αγορά και να διεκδικούν ευκαιρίες όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, η απότομη αύξηση των τιμών των φορτίων επέδρασε σημαντικά στους εμπόρους μικρότερου βεληνεκούς, καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν κατάλληλα. Συνεπώς, δίνεται η δυνατότητα στους μεγάλους ενεργειακούς κολοσσούς να αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, τα ονόματα που κινούν τα εμπορικά νήματα φαίνεται να είναι η Shell, η BP και η TotalEnergies, σε συνεργασία με σημαντικούς εμπορικούς οίκους, όπως η Vitol, η Trafigura, η Gunvor και η Glencore.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Reuters o Jason Feed, Head of Business Intelligence της συμβουλευτικής Poten & Partners, η Shell και η TotalEnergies εκτιμάται πως θα διαθέτουν συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο ύψους 110 εκατ. τόνων LNG, από τους 400 εκατ. τόνους που υπάρχουν συνολικά στην αγορά. Επιπλέον, συνυπολογίζοντας το χαρτοφυλάκιο της Qatar Energy στους 70 εκατ. τόνους και της BP, της οποίας εκτιμάται στους 30 εκατ. τόνους, οι συγκεκριμένοι ενεργειακοί κολοσσοί συμμετέχουν με ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 50% στο εμπόριο LNG.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς υπογραμμίζουν την ανάγκη για την ανάπτυξη των υποδομών στα φτωχότερα κράτη, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις πιέσεις της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ