
Η εκτόξευση των τιμών LNG έχει αναγκάσει πολλούς μικρότερους εμπόρους να εγκαταλείψουν την αγορά, δίνοντας ξεκάθαρο προβάδισμα στους μεγαλύτερους παίκτες. Αυτή η εικόνα δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί έως και το 2026, οπότε η παραγωγή LNG εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένη και οι τιμές του θα καταγράφουν πτώση.
Η παγκόσμια αγορά LNG έχει υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος από το 2011, με πολλούς μικρότερους εμπόρους να εισέρχονται στην αγορά και να διεκδικούν ευκαιρίες όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, η απότομη αύξηση των τιμών των φορτίων επέδρασε σημαντικά στους εμπόρους μικρότερου βεληνεκούς, καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν κατάλληλα. Συνεπώς, δίνεται η δυνατότητα στους μεγάλους ενεργειακούς κολοσσούς να αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, τα ονόματα που κινούν τα εμπορικά νήματα φαίνεται να είναι η Shell, η BP και η TotalEnergies, σε συνεργασία με σημαντικούς εμπορικούς οίκους, όπως η Vitol, η Trafigura, η Gunvor και η Glencore.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Reuters o Jason Feed, Head of Business Intelligence της συμβουλευτικής Poten & Partners, η Shell και η TotalEnergies εκτιμάται πως θα διαθέτουν συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο ύψους 110 εκατ. τόνων LNG, από τους 400 εκατ. τόνους που υπάρχουν συνολικά στην αγορά. Επιπλέον, συνυπολογίζοντας το χαρτοφυλάκιο της Qatar Energy στους 70 εκατ. τόνους και της BP, της οποίας εκτιμάται στους 30 εκατ. τόνους, οι συγκεκριμένοι ενεργειακοί κολοσσοί συμμετέχουν με ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 50% στο εμπόριο LNG.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς υπογραμμίζουν την ανάγκη για την ανάπτυξη των υποδομών στα φτωχότερα κράτη, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις πιέσεις της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ