
Η εκτόξευση των τιμών LNG έχει αναγκάσει πολλούς μικρότερους εμπόρους να εγκαταλείψουν την αγορά, δίνοντας ξεκάθαρο προβάδισμα στους μεγαλύτερους παίκτες. Αυτή η εικόνα δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί έως και το 2026, οπότε η παραγωγή LNG εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένη και οι τιμές του θα καταγράφουν πτώση.
Η παγκόσμια αγορά LNG έχει υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος από το 2011, με πολλούς μικρότερους εμπόρους να εισέρχονται στην αγορά και να διεκδικούν ευκαιρίες όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, η απότομη αύξηση των τιμών των φορτίων επέδρασε σημαντικά στους εμπόρους μικρότερου βεληνεκούς, καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν κατάλληλα. Συνεπώς, δίνεται η δυνατότητα στους μεγάλους ενεργειακούς κολοσσούς να αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, τα ονόματα που κινούν τα εμπορικά νήματα φαίνεται να είναι η Shell, η BP και η TotalEnergies, σε συνεργασία με σημαντικούς εμπορικούς οίκους, όπως η Vitol, η Trafigura, η Gunvor και η Glencore.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Reuters o Jason Feed, Head of Business Intelligence της συμβουλευτικής Poten & Partners, η Shell και η TotalEnergies εκτιμάται πως θα διαθέτουν συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο ύψους 110 εκατ. τόνων LNG, από τους 400 εκατ. τόνους που υπάρχουν συνολικά στην αγορά. Επιπλέον, συνυπολογίζοντας το χαρτοφυλάκιο της Qatar Energy στους 70 εκατ. τόνους και της BP, της οποίας εκτιμάται στους 30 εκατ. τόνους, οι συγκεκριμένοι ενεργειακοί κολοσσοί συμμετέχουν με ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 50% στο εμπόριο LNG.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς υπογραμμίζουν την ανάγκη για την ανάπτυξη των υποδομών στα φτωχότερα κράτη, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις πιέσεις της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ