
Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Allianz, το 2022 αναμένεται να είναι έτος ρεκόρ για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships, αναφορικά με τα κέρδη τους.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία εκτιμά πως τα έσοδα του κλάδου θα αυξηθούν κατά 19% σε ετήσια βάση και οι λειτουργικές ταμειακές ροές θα αυξηθούν και αυτές κατά 8% ετησίως. Παρά το γεγονός πως οι ναύλοι στα containerships έχουν μειωθεί κατά 32% από την αρχή του έτους έως σήμερα, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς βρίσκονται υψηλότερα από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία ($6.400/FEU έναντι $1.450/FEU).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και το 2023 ($4.550/FEU), λόγω της καθυστερημένης παράδοσης νέων πλοίων, των κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, των ελλείψεων οδηγών φορτηγών και των ανοδικών τιμών των καυσίμων, τον εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων.
Η πέραν των εκτιμήσεων κερδοφορία συμβάλλει προκειμένου οι liner εταιρείες να συμμορφωθούν με τα πρότυπα του ESG, με τις αντίστοιχες επενδύσεις να αυξάνονται κατά 61% το 2021.
Ωστόσο, παρά τις αυξημένες κεφαλαιουχικές δαπάνες, η χωρητικότητα δεν θα αυξηθεί όσο αναμενόταν, τονίζει η Allianz. Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Allianz, παρά το γεγονός ότι το 35% και το 39% των παραγγελιών θα παραδοθούν το 2023 και το 2024 αντίστοιχα, υπάρχει πιθανότητα να μην επεκταθεί ο στόλος αλλά απλώς να εκσυγχρονιστεί, εφόσον οι νέοι κανονισμοί θα υποχρεώσουν τις εταιρείες να αποσύρουν κάποια παλαιότερα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ