
Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Allianz, το 2022 αναμένεται να είναι έτος ρεκόρ για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships, αναφορικά με τα κέρδη τους.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία εκτιμά πως τα έσοδα του κλάδου θα αυξηθούν κατά 19% σε ετήσια βάση και οι λειτουργικές ταμειακές ροές θα αυξηθούν και αυτές κατά 8% ετησίως. Παρά το γεγονός πως οι ναύλοι στα containerships έχουν μειωθεί κατά 32% από την αρχή του έτους έως σήμερα, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς βρίσκονται υψηλότερα από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία ($6.400/FEU έναντι $1.450/FEU).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι ναύλοι αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και το 2023 ($4.550/FEU), λόγω της καθυστερημένης παράδοσης νέων πλοίων, των κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, των ελλείψεων οδηγών φορτηγών και των ανοδικών τιμών των καυσίμων, τον εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων.
Η πέραν των εκτιμήσεων κερδοφορία συμβάλλει προκειμένου οι liner εταιρείες να συμμορφωθούν με τα πρότυπα του ESG, με τις αντίστοιχες επενδύσεις να αυξάνονται κατά 61% το 2021.
Ωστόσο, παρά τις αυξημένες κεφαλαιουχικές δαπάνες, η χωρητικότητα δεν θα αυξηθεί όσο αναμενόταν, τονίζει η Allianz. Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Allianz, παρά το γεγονός ότι το 35% και το 39% των παραγγελιών θα παραδοθούν το 2023 και το 2024 αντίστοιχα, υπάρχει πιθανότητα να μην επεκταθεί ο στόλος αλλά απλώς να εκσυγχρονιστεί, εφόσον οι νέοι κανονισμοί θα υποχρεώσουν τις εταιρείες να αποσύρουν κάποια παλαιότερα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ