
Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου ταξιδιού στη Μαρτινίκα και τη Γουαδελούπη, ο Rodolphe Saadé, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου CMA CGM, παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής, ανακοίνωσε την παραγγελία επτά νέων containerships τα οποία θα τροφοδοτούνται από καύσιμο βιοαέριο, για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών που παρέχει ο όμιλος στις Γαλλικές Αντίλλες (French West Indies).
Η παραγγελία αφορά τέσσερα πλοία χωρητικότητας 7.300 TEU και τρία πλοία χωρητικότητας 7.900 TEU η παράδοση των οποίων θα ξεκινήσει από το 2024. Τα νεότευκτα πλοία αναμένεται να αντικαταστήσουν μικρότερα πλοία τα οποία χρησιμοποιούνταν για την εκτέλεση δρομολογίων μεταξύ των Γαλλικών Αντιλλών και της Ευρώπης.
Η χρήση καυσίμου βιοαερίου αναμένεται να συμβάλλει στην μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της CMA CGM, στα πλαίσια των προσπαθειών επίτευξης του στόχου της ανθρακικής ουδετερότητας που έχει θέσει ο όμιλος για το 2050. Το βιοαέριο που παράγεται από βιομάζα περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά 67% σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, ενώ παράλληλα μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του θείου κατά 99%, τις εκπομπές βλαβερών σωματιδίων κατά 91% και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 92%, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου που έχει αναπτύξει η CMA CGM ήδη από το 2017, παρέχουν τη δυνατότητα κατανάλωσης βιοαερίου καθώς και συνθετικού μεθανίου. Ο όμιλος μετρά ήδη 31 containerships στο στόλο του τα οποία είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου που μπορούν να καταναλώσουν συνθετικό μεθάνιο, αριθμός ο οποίος αναμένεται να αυξηθεί στα 77 πλοία έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ