
Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου ταξιδιού στη Μαρτινίκα και τη Γουαδελούπη, ο Rodolphe Saadé, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου CMA CGM, παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής, ανακοίνωσε την παραγγελία επτά νέων containerships τα οποία θα τροφοδοτούνται από καύσιμο βιοαέριο, για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών που παρέχει ο όμιλος στις Γαλλικές Αντίλλες (French West Indies).
Η παραγγελία αφορά τέσσερα πλοία χωρητικότητας 7.300 TEU και τρία πλοία χωρητικότητας 7.900 TEU η παράδοση των οποίων θα ξεκινήσει από το 2024. Τα νεότευκτα πλοία αναμένεται να αντικαταστήσουν μικρότερα πλοία τα οποία χρησιμοποιούνταν για την εκτέλεση δρομολογίων μεταξύ των Γαλλικών Αντιλλών και της Ευρώπης.
Η χρήση καυσίμου βιοαερίου αναμένεται να συμβάλλει στην μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της CMA CGM, στα πλαίσια των προσπαθειών επίτευξης του στόχου της ανθρακικής ουδετερότητας που έχει θέσει ο όμιλος για το 2050. Το βιοαέριο που παράγεται από βιομάζα περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά 67% σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, ενώ παράλληλα μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του θείου κατά 99%, τις εκπομπές βλαβερών σωματιδίων κατά 91% και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 92%, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου που έχει αναπτύξει η CMA CGM ήδη από το 2017, παρέχουν τη δυνατότητα κατανάλωσης βιοαερίου καθώς και συνθετικού μεθανίου. Ο όμιλος μετρά ήδη 31 containerships στο στόλο του τα οποία είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού καυσίμου που μπορούν να καταναλώσουν συνθετικό μεθάνιο, αριθμός ο οποίος αναμένεται να αυξηθεί στα 77 πλοία έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ