
Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κινούνται φέτος οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, απόρροια ίσως της πτωτικής πορείας των ναύλων.
Κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2022, οι συμφωνίες για νεοναυπηγήσεις bulk carriers κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, σύμφωνα με την BIMCO, η οποία και για το επόμενο έτος αναμένει μικρή αύξηση του στόλου. Το orderbook κινείται πλέον στα 68,1 εκατ. dwt, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 7,5% του υφιστάμενου στόλου. Η BIMCO εκτιμά ότι το 2022 και το 2023 οι παραδόσεις bulkers αθροιστικά θα υποχωρήσουν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 2007-2008. Συγχρόνως, υπογραμμίζει ότι η δραστηριότητα στις διαλύσεις θα αυξηθεί το 2023, καθώς η συμφόρηση θα χαλαρώσει και αρκετοί πλοιοκτήτες ενδεχομένως να μη θεωρούν οικονομικά βιώσιμο να μετασκευάσουν τα πλοία τους προκειμένου να αντεπεξέλθουν όσον αφορά τον EEXI και τον CII. Σε κάθε περίπτωση, η εκτίμηση της BIMCO κάνει λόγο για αύξηση του στόλου κατά 2,7% και 2,2% το 2022 και το 2023 αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα, καθώς η προσφορά πλοίων επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς μετεξελίσσεται. Η μέση ταχύτητα πλεύσης των bulk carriers φέτος είναι μειωμένη κατά 0,1 κόμβους έναντι του 2021. Με βάση την εφαρμογή των ΕΕΧΙ και CII από το επόμενο έτος, η BIMCO εκτιμά ότι η ταχύτητα των εν λόγω πλοίων δύσκολα θα αυξηθεί, και μάλιστα το πιο πιθανό είναι να μειωθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ