
H ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει το θετικό της momentum και το ευρωπαϊκό εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την 5η Δεκεμβρίου ίσως προμηνύσει περαιτέρω βελτίωση της εικόνας.
Ήδη πολλές ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές πηγές προμήθειας, δημιουργώντας συνθήκες για μία ακόμα πιο υγιή ναυλαγορά. Οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου και LNG έχουν αυξηθεί κοντά στα μέγιστα επίπεδά τους, προκειμένου η εγχώρια βιομηχανία να εκμεταλλευτεί τις πολύ υψηλές τιμές στην Ευρώπη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ζήτηση για πλοία στον Ατλαντικό θα συνεχίσει να κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Δεδομένου ότι η εξαγωγική δυναμικότητα των ΗΠΑ έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της, η Ευρώπη θα κληθεί να βρει νέες εναλλακτικές, αυξάνοντας τα τονομίλια μέσω της δημιουργίας νέων εμπορικών διαδρόμων.
Και ενώ η ενεργειακή κρίση βαθαίνει, η γερμανική κυβέρνηση θα προβεί στην κρατικοποίηση τριών διυλιστηρίων που ανήκουν στη ρωσική Rosneft, προκειμένου να προστατεύσει την οικονομία της από τις επιδράσεις των κυρώσεων ενάντια στη Μόσχα. Τα εν λόγω διυλιστήρια προμηθεύονται αργό από τον αγωγό Druzhba στην κεντρική Ρωσία, συνεπώς η αμέσως επόμενη πηγή τροφοδοσίας θα έρθει από τη θάλασσα. Στον αντίποδα, η Ρωσία αυξάνει τις εξαγωγές ενέργειας σε Κίνα και Ινδία, ωστόσο οι απολεσθέντες όγκοι πετρελαίου προς την ΕΕ δύσκολα θα αντικατασταθούν εν τη απουσία ενός δικτύου αγωγών προς τις ασιατικές χώρες και ενώ οι κυρώσεις έχουν περιορίσει σημαντικά τις θαλάσσιες εξαγωγές. Η Κίνα προετοιμάζεται πυρετωδώς για τον χειμώνα και η Unipec εισάγει αργό από κάθε πιθανή πηγή, πυροδοτώντας επίσης αύξηση στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 19th September 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ