
H ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει το θετικό της momentum και το ευρωπαϊκό εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την 5η Δεκεμβρίου ίσως προμηνύσει περαιτέρω βελτίωση της εικόνας.
Ήδη πολλές ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές πηγές προμήθειας, δημιουργώντας συνθήκες για μία ακόμα πιο υγιή ναυλαγορά. Οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου και LNG έχουν αυξηθεί κοντά στα μέγιστα επίπεδά τους, προκειμένου η εγχώρια βιομηχανία να εκμεταλλευτεί τις πολύ υψηλές τιμές στην Ευρώπη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ζήτηση για πλοία στον Ατλαντικό θα συνεχίσει να κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Δεδομένου ότι η εξαγωγική δυναμικότητα των ΗΠΑ έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της, η Ευρώπη θα κληθεί να βρει νέες εναλλακτικές, αυξάνοντας τα τονομίλια μέσω της δημιουργίας νέων εμπορικών διαδρόμων.
Και ενώ η ενεργειακή κρίση βαθαίνει, η γερμανική κυβέρνηση θα προβεί στην κρατικοποίηση τριών διυλιστηρίων που ανήκουν στη ρωσική Rosneft, προκειμένου να προστατεύσει την οικονομία της από τις επιδράσεις των κυρώσεων ενάντια στη Μόσχα. Τα εν λόγω διυλιστήρια προμηθεύονται αργό από τον αγωγό Druzhba στην κεντρική Ρωσία, συνεπώς η αμέσως επόμενη πηγή τροφοδοσίας θα έρθει από τη θάλασσα. Στον αντίποδα, η Ρωσία αυξάνει τις εξαγωγές ενέργειας σε Κίνα και Ινδία, ωστόσο οι απολεσθέντες όγκοι πετρελαίου προς την ΕΕ δύσκολα θα αντικατασταθούν εν τη απουσία ενός δικτύου αγωγών προς τις ασιατικές χώρες και ενώ οι κυρώσεις έχουν περιορίσει σημαντικά τις θαλάσσιες εξαγωγές. Η Κίνα προετοιμάζεται πυρετωδώς για τον χειμώνα και η Unipec εισάγει αργό από κάθε πιθανή πηγή, πυροδοτώντας επίσης αύξηση στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 19th September 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ