
H ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει το θετικό της momentum και το ευρωπαϊκό εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την 5η Δεκεμβρίου ίσως προμηνύσει περαιτέρω βελτίωση της εικόνας.
Ήδη πολλές ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές πηγές προμήθειας, δημιουργώντας συνθήκες για μία ακόμα πιο υγιή ναυλαγορά. Οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου και LNG έχουν αυξηθεί κοντά στα μέγιστα επίπεδά τους, προκειμένου η εγχώρια βιομηχανία να εκμεταλλευτεί τις πολύ υψηλές τιμές στην Ευρώπη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ζήτηση για πλοία στον Ατλαντικό θα συνεχίσει να κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Δεδομένου ότι η εξαγωγική δυναμικότητα των ΗΠΑ έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της, η Ευρώπη θα κληθεί να βρει νέες εναλλακτικές, αυξάνοντας τα τονομίλια μέσω της δημιουργίας νέων εμπορικών διαδρόμων.
Και ενώ η ενεργειακή κρίση βαθαίνει, η γερμανική κυβέρνηση θα προβεί στην κρατικοποίηση τριών διυλιστηρίων που ανήκουν στη ρωσική Rosneft, προκειμένου να προστατεύσει την οικονομία της από τις επιδράσεις των κυρώσεων ενάντια στη Μόσχα. Τα εν λόγω διυλιστήρια προμηθεύονται αργό από τον αγωγό Druzhba στην κεντρική Ρωσία, συνεπώς η αμέσως επόμενη πηγή τροφοδοσίας θα έρθει από τη θάλασσα. Στον αντίποδα, η Ρωσία αυξάνει τις εξαγωγές ενέργειας σε Κίνα και Ινδία, ωστόσο οι απολεσθέντες όγκοι πετρελαίου προς την ΕΕ δύσκολα θα αντικατασταθούν εν τη απουσία ενός δικτύου αγωγών προς τις ασιατικές χώρες και ενώ οι κυρώσεις έχουν περιορίσει σημαντικά τις θαλάσσιες εξαγωγές. Η Κίνα προετοιμάζεται πυρετωδώς για τον χειμώνα και η Unipec εισάγει αργό από κάθε πιθανή πηγή, πυροδοτώντας επίσης αύξηση στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 19th September 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ