
Εν μέσω σημαντικής αβεβαιότητας αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια τους ερχόμενους μήνες, ο αριθμός φορτίων LNG που παραμένουν σε πλοία δίχως να παραδίδονται αυξάνεται.
Ειδικότερα, φορτία LNG παραμένουν στα ανοικτά των ευρωπαϊκών κρατών, καθώς οι αποθηκευτικοί χώροι στη στεριά είναι γεμάτοι, και οι εταιρείες κοινής ωφέλειας αποφασίζουν να επωμιστούν το κόστος αναμονής του πλοίου.
Η εν λόγω τάση έχει εμφανιστεί επίσης στην Ασία και στη Νότια Αμερική, ενώ παράλληλα οι έμποροι ενέργειας αγοράζουν LNG και το αποθηκεύουν προκειμένου να το πουλήσουν με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους τους ερχόμενους μήνες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Kpler, οι ποσότητες LNG που βρίσκονταν αποθηκευμένες στα ύδατα άγγιξαν τους 1,4 εκατ. τόνους στις 2 Σεπτεμβρίου, επίπεδα που συνιστούν υψηλό σχεδόν δύο ετών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη στρατηγική συνήθως ακολουθείται στην αγορά πετρελαίου και όχι σε εκείνη του φυσικού αερίου. Σε τέτοιου είδους κινήσεις είχαν προβεί πολλοί traders στην αρχή της πανδημίας, όταν το πετρέλαιο είχε φτάσει ακόμα και σε αρνητικές τιμές. Το φυσικό αέριο εξατμίζεται αργά από τα πλοία, γεγονός που καθιστά την αποθήκευσή του, για μεγάλες χρονικές περιόδους, πρόκληση. Συνεπώς, το γεγονός ότι η στρατηγική αξιοποιείται στην αγορά LNG αντανακλά τις επικρατούσες συνιστώσες στην αγορά, με την ανησυχία και την αβεβαιότητα να χαρακτηρίζουν το βραχυπρόθεσμο outlook στις αγορές ενέργειας.
Φωτό: Karel Mistrík/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ