
Εν μέσω σημαντικής αβεβαιότητας αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια τους ερχόμενους μήνες, ο αριθμός φορτίων LNG που παραμένουν σε πλοία δίχως να παραδίδονται αυξάνεται.
Ειδικότερα, φορτία LNG παραμένουν στα ανοικτά των ευρωπαϊκών κρατών, καθώς οι αποθηκευτικοί χώροι στη στεριά είναι γεμάτοι, και οι εταιρείες κοινής ωφέλειας αποφασίζουν να επωμιστούν το κόστος αναμονής του πλοίου.
Η εν λόγω τάση έχει εμφανιστεί επίσης στην Ασία και στη Νότια Αμερική, ενώ παράλληλα οι έμποροι ενέργειας αγοράζουν LNG και το αποθηκεύουν προκειμένου να το πουλήσουν με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους τους ερχόμενους μήνες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Kpler, οι ποσότητες LNG που βρίσκονταν αποθηκευμένες στα ύδατα άγγιξαν τους 1,4 εκατ. τόνους στις 2 Σεπτεμβρίου, επίπεδα που συνιστούν υψηλό σχεδόν δύο ετών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη στρατηγική συνήθως ακολουθείται στην αγορά πετρελαίου και όχι σε εκείνη του φυσικού αερίου. Σε τέτοιου είδους κινήσεις είχαν προβεί πολλοί traders στην αρχή της πανδημίας, όταν το πετρέλαιο είχε φτάσει ακόμα και σε αρνητικές τιμές. Το φυσικό αέριο εξατμίζεται αργά από τα πλοία, γεγονός που καθιστά την αποθήκευσή του, για μεγάλες χρονικές περιόδους, πρόκληση. Συνεπώς, το γεγονός ότι η στρατηγική αξιοποιείται στην αγορά LNG αντανακλά τις επικρατούσες συνιστώσες στην αγορά, με την ανησυχία και την αβεβαιότητα να χαρακτηρίζουν το βραχυπρόθεσμο outlook στις αγορές ενέργειας.
Φωτό: Karel Mistrík/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ