
Εν μέσω σημαντικής αβεβαιότητας αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια τους ερχόμενους μήνες, ο αριθμός φορτίων LNG που παραμένουν σε πλοία δίχως να παραδίδονται αυξάνεται.
Ειδικότερα, φορτία LNG παραμένουν στα ανοικτά των ευρωπαϊκών κρατών, καθώς οι αποθηκευτικοί χώροι στη στεριά είναι γεμάτοι, και οι εταιρείες κοινής ωφέλειας αποφασίζουν να επωμιστούν το κόστος αναμονής του πλοίου.
Η εν λόγω τάση έχει εμφανιστεί επίσης στην Ασία και στη Νότια Αμερική, ενώ παράλληλα οι έμποροι ενέργειας αγοράζουν LNG και το αποθηκεύουν προκειμένου να το πουλήσουν με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους τους ερχόμενους μήνες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Kpler, οι ποσότητες LNG που βρίσκονταν αποθηκευμένες στα ύδατα άγγιξαν τους 1,4 εκατ. τόνους στις 2 Σεπτεμβρίου, επίπεδα που συνιστούν υψηλό σχεδόν δύο ετών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη στρατηγική συνήθως ακολουθείται στην αγορά πετρελαίου και όχι σε εκείνη του φυσικού αερίου. Σε τέτοιου είδους κινήσεις είχαν προβεί πολλοί traders στην αρχή της πανδημίας, όταν το πετρέλαιο είχε φτάσει ακόμα και σε αρνητικές τιμές. Το φυσικό αέριο εξατμίζεται αργά από τα πλοία, γεγονός που καθιστά την αποθήκευσή του, για μεγάλες χρονικές περιόδους, πρόκληση. Συνεπώς, το γεγονός ότι η στρατηγική αξιοποιείται στην αγορά LNG αντανακλά τις επικρατούσες συνιστώσες στην αγορά, με την ανησυχία και την αβεβαιότητα να χαρακτηρίζουν το βραχυπρόθεσμο outlook στις αγορές ενέργειας.
Φωτό: Karel Mistrík/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ