
Σύμφωνα με σχετική έκθεση της VesselsValue, από τις αρχές του έτους έως τον Αύγουστο του 2022, 159 πλοία (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) έχουν πουληθεί για διάλυση, σημειώνοντας μεταβολή -36% στην αγορά, καθώς το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους ο συνολικός αριθμός διαλύσεων έφτασε τα 250 πλοία. Τα συνολικά κεφάλαια που έχουν διατεθεί στην αγορά για τις διαλύσεις των πλοίων αυτών ανέρχονται συνολικά σε $1,01 δισ., με τα κεφάλαια που έχουν διατεθεί για τις διαλύσεις των tankers να κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα το 72% των συνολικών κεφαλαίων.
Αξιοσημείωτη είναι η χαμηλή κινητικότητα στις διαλύσεις των bulk carriers, καταγράφοντας πτώση 58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους (22 διαλύσεις το 2022 και 52 το 2021), ενώ η πτώση για τα tankers φτάνει το 27% (126 διαλύσεις το 2022 και 172 το 2021). Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι των containerships ακολουθούν πτωτική πορεία από τις αρχές του έτους, οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να μη στείλουν τα πλοία τους προς διάλυση, με αποτέλεσμα να μην έχει καταγραφεί καμία διάλυση containership μέχρι στιγμής φέτος. Παράλληλα, τα gas carriers δεν καταγράφουν σημαντικές μεταβολές, εφόσον έχουν διαλυθεί μόλις πέντε λιγότερα πλοία από το προηγούμενο έτος (11 έναντι 16).
Η νωχελική δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων ενδεχομένως να οφείλεται στη θετική εικόνα που έχουν παρουσιάσει οι ναυλαγορές κατά τη διάρκεια του έτους και στις θετικές βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τον συνολικό αριθμό των διαλυθέντων πλοίων το 79% αφορά tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
Τα μέλη του OPEC+ βρίσκονται σε συνομιλίες για το κατά πόσο θα συμφωνήσουν νέα μεγάλη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στη συνεδρίαση της 1ης Ιουνίου,…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ