
Σύμφωνα με σχετική έκθεση της VesselsValue, από τις αρχές του έτους έως τον Αύγουστο του 2022, 159 πλοία (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) έχουν πουληθεί για διάλυση, σημειώνοντας μεταβολή -36% στην αγορά, καθώς το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους ο συνολικός αριθμός διαλύσεων έφτασε τα 250 πλοία. Τα συνολικά κεφάλαια που έχουν διατεθεί στην αγορά για τις διαλύσεις των πλοίων αυτών ανέρχονται συνολικά σε $1,01 δισ., με τα κεφάλαια που έχουν διατεθεί για τις διαλύσεις των tankers να κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα το 72% των συνολικών κεφαλαίων.
Αξιοσημείωτη είναι η χαμηλή κινητικότητα στις διαλύσεις των bulk carriers, καταγράφοντας πτώση 58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους (22 διαλύσεις το 2022 και 52 το 2021), ενώ η πτώση για τα tankers φτάνει το 27% (126 διαλύσεις το 2022 και 172 το 2021). Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι των containerships ακολουθούν πτωτική πορεία από τις αρχές του έτους, οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να μη στείλουν τα πλοία τους προς διάλυση, με αποτέλεσμα να μην έχει καταγραφεί καμία διάλυση containership μέχρι στιγμής φέτος. Παράλληλα, τα gas carriers δεν καταγράφουν σημαντικές μεταβολές, εφόσον έχουν διαλυθεί μόλις πέντε λιγότερα πλοία από το προηγούμενο έτος (11 έναντι 16).
Η νωχελική δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων ενδεχομένως να οφείλεται στη θετική εικόνα που έχουν παρουσιάσει οι ναυλαγορές κατά τη διάρκεια του έτους και στις θετικές βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τον συνολικό αριθμό των διαλυθέντων πλοίων το 79% αφορά tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ