
Σύμφωνα με σχετική έκθεση της VesselsValue, από τις αρχές του έτους έως τον Αύγουστο του 2022, 159 πλοία (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) έχουν πουληθεί για διάλυση, σημειώνοντας μεταβολή -36% στην αγορά, καθώς το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους ο συνολικός αριθμός διαλύσεων έφτασε τα 250 πλοία. Τα συνολικά κεφάλαια που έχουν διατεθεί στην αγορά για τις διαλύσεις των πλοίων αυτών ανέρχονται συνολικά σε $1,01 δισ., με τα κεφάλαια που έχουν διατεθεί για τις διαλύσεις των tankers να κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα το 72% των συνολικών κεφαλαίων.
Αξιοσημείωτη είναι η χαμηλή κινητικότητα στις διαλύσεις των bulk carriers, καταγράφοντας πτώση 58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους (22 διαλύσεις το 2022 και 52 το 2021), ενώ η πτώση για τα tankers φτάνει το 27% (126 διαλύσεις το 2022 και 172 το 2021). Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι των containerships ακολουθούν πτωτική πορεία από τις αρχές του έτους, οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να μη στείλουν τα πλοία τους προς διάλυση, με αποτέλεσμα να μην έχει καταγραφεί καμία διάλυση containership μέχρι στιγμής φέτος. Παράλληλα, τα gas carriers δεν καταγράφουν σημαντικές μεταβολές, εφόσον έχουν διαλυθεί μόλις πέντε λιγότερα πλοία από το προηγούμενο έτος (11 έναντι 16).
Η νωχελική δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων ενδεχομένως να οφείλεται στη θετική εικόνα που έχουν παρουσιάσει οι ναυλαγορές κατά τη διάρκεια του έτους και στις θετικές βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τον συνολικό αριθμό των διαλυθέντων πλοίων το 79% αφορά tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ