
Σύμφωνα με σχετική έκθεση της VesselsValue, από τις αρχές του έτους έως τον Αύγουστο του 2022, 159 πλοία (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) έχουν πουληθεί για διάλυση, σημειώνοντας μεταβολή -36% στην αγορά, καθώς το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους ο συνολικός αριθμός διαλύσεων έφτασε τα 250 πλοία. Τα συνολικά κεφάλαια που έχουν διατεθεί στην αγορά για τις διαλύσεις των πλοίων αυτών ανέρχονται συνολικά σε $1,01 δισ., με τα κεφάλαια που έχουν διατεθεί για τις διαλύσεις των tankers να κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα το 72% των συνολικών κεφαλαίων.
Αξιοσημείωτη είναι η χαμηλή κινητικότητα στις διαλύσεις των bulk carriers, καταγράφοντας πτώση 58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους (22 διαλύσεις το 2022 και 52 το 2021), ενώ η πτώση για τα tankers φτάνει το 27% (126 διαλύσεις το 2022 και 172 το 2021). Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι των containerships ακολουθούν πτωτική πορεία από τις αρχές του έτους, οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να μη στείλουν τα πλοία τους προς διάλυση, με αποτέλεσμα να μην έχει καταγραφεί καμία διάλυση containership μέχρι στιγμής φέτος. Παράλληλα, τα gas carriers δεν καταγράφουν σημαντικές μεταβολές, εφόσον έχουν διαλυθεί μόλις πέντε λιγότερα πλοία από το προηγούμενο έτος (11 έναντι 16).
Η νωχελική δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων ενδεχομένως να οφείλεται στη θετική εικόνα που έχουν παρουσιάσει οι ναυλαγορές κατά τη διάρκεια του έτους και στις θετικές βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τον συνολικό αριθμό των διαλυθέντων πλοίων το 79% αφορά tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…

Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…

Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…

Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…

Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…

Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……

Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…

Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ