
Με στόχο τη μείωση των εσόδων της Ρωσίας από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων, οι G7 πρόσφατα ψήφισαν υπέρ της θέσπισης πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Αξιωματούχοι των ΗΠΑ δήλωσαν ότι η εν λόγω κίνηση αποσκοπεί στην εκμετάλλευση της πολιτικής ισχύος των G7 στη ναυτιλιακή βιομηχανία και στη βιομηχανία ασφαλίσεων, προκειμένου να θέσουν φρένο στις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου που δεν τηρούν το πλαφόν που θα τεθεί στην τιμή του.
Σημειώνεται ότι η Ρωσία αθροιστικά κατέγραψε έσοδα 158 δισ. ευρώ από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων τους τελευταίους έξι μήνες, επωφελούμενη από τις υψηλές τιμές.
Επί του παρόντος, δεν είναι ξεκάθαρο ποιο θα είναι το ανώτατο όριο της τιμής πετρελαίου, όμως ένα πιθανό σενάριο είναι τα μέσα επίπεδα κόστους παραγωγής πετρελαίου της Ρωσίας – περίπου $35 ανά βαρέλι. Ένα τέτοιο όριο θα αποτελούσε και κίνητρο για τις χώρες που δεν ανήκουν στους G7 να τηρήσουν το πλαφόν.
Την ίδια ώρα, δύσκολα η Μόσχα θα παραμείνει άπραγη απέναντι στις ενέργειες των G7. Όπως έχει ξεκαθαρίσει, οποιαδήποτε χώρα τηρήσει το πλαφόν που θα τεθεί, αυτόματα θα σβηστεί από τον «χάρτη» εξαγωγών της Ρωσίας.
Στο πλαίσιο αυτό, διαφαίνεται ότι υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, η Ρωσία αρνείται να πουλήσει πετρέλαιο στις χώρες που συμμετέχουν στο πλαφόν, οπότε και η εν λόγω πολιτική κίνηση θα «πέσει στο κενό», καθώς θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα με τις ήδη υπάρχουσες κυρώσεις της Δύσης στο ρωσικό πετρέλαιο.
Συνεπώς, όλα θα εξαρτηθούν από τη ζήτηση ασιατικών χωρών –με επίκεντρο την Ινδία και την Κίνα– για φθηνό ρωσικό πετρέλαιο. Μάλιστα, διυλιστήρια στην Ασία μπορούν να εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο και να εξάγουν παράγωγά του στις ευρωπαϊκές αγορές.
Στο δεύτερο σενάριο, η Ρωσία συνεχίζει να εξάγει πετρέλαιο στις χώρες που τηρούν το πλαφόν των G7. Στο συγκεκριμένο σενάριο, η Ινδία πιθανώς θα τηρήσει το πλαφόν. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά ρωσικού πετρελαίου θα προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους για τα διεθνή διυλιστήρια.
Μάλιστα, η Ασία ήδη αποτελεί δημοφιλή προορισμό για το ρωσικό πετρέλαιο, γεγονός που δεν αναμένεται να αλλάξει άμεσα. Άλλωστε, η Ρωσία ανακοίνωσε ότι το πλαφόν στην τιμή πετρελαίου θα οδηγήσει στην αύξηση των εξαγωγών της προς την Ασία και στη μείωση εκείνων προς την Ευρώπη.
Πηγή: Reuters, NationalNews, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ