
															Με στόχο τη μείωση των εσόδων της Ρωσίας από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων, οι G7 πρόσφατα ψήφισαν υπέρ της θέσπισης πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Αξιωματούχοι των ΗΠΑ δήλωσαν ότι η εν λόγω κίνηση αποσκοπεί στην εκμετάλλευση της πολιτικής ισχύος των G7 στη ναυτιλιακή βιομηχανία και στη βιομηχανία ασφαλίσεων, προκειμένου να θέσουν φρένο στις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου που δεν τηρούν το πλαφόν που θα τεθεί στην τιμή του.
Σημειώνεται ότι η Ρωσία αθροιστικά κατέγραψε έσοδα 158 δισ. ευρώ από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων τους τελευταίους έξι μήνες, επωφελούμενη από τις υψηλές τιμές.
Επί του παρόντος, δεν είναι ξεκάθαρο ποιο θα είναι το ανώτατο όριο της τιμής πετρελαίου, όμως ένα πιθανό σενάριο είναι τα μέσα επίπεδα κόστους παραγωγής πετρελαίου της Ρωσίας – περίπου $35 ανά βαρέλι. Ένα τέτοιο όριο θα αποτελούσε και κίνητρο για τις χώρες που δεν ανήκουν στους G7 να τηρήσουν το πλαφόν.
Την ίδια ώρα, δύσκολα η Μόσχα θα παραμείνει άπραγη απέναντι στις ενέργειες των G7. Όπως έχει ξεκαθαρίσει, οποιαδήποτε χώρα τηρήσει το πλαφόν που θα τεθεί, αυτόματα θα σβηστεί από τον «χάρτη» εξαγωγών της Ρωσίας.
Στο πλαίσιο αυτό, διαφαίνεται ότι υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, η Ρωσία αρνείται να πουλήσει πετρέλαιο στις χώρες που συμμετέχουν στο πλαφόν, οπότε και η εν λόγω πολιτική κίνηση θα «πέσει στο κενό», καθώς θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα με τις ήδη υπάρχουσες κυρώσεις της Δύσης στο ρωσικό πετρέλαιο.
Συνεπώς, όλα θα εξαρτηθούν από τη ζήτηση ασιατικών χωρών –με επίκεντρο την Ινδία και την Κίνα– για φθηνό ρωσικό πετρέλαιο. Μάλιστα, διυλιστήρια στην Ασία μπορούν να εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο και να εξάγουν παράγωγά του στις ευρωπαϊκές αγορές.
Στο δεύτερο σενάριο, η Ρωσία συνεχίζει να εξάγει πετρέλαιο στις χώρες που τηρούν το πλαφόν των G7. Στο συγκεκριμένο σενάριο, η Ινδία πιθανώς θα τηρήσει το πλαφόν. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά ρωσικού πετρελαίου θα προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους για τα διεθνή διυλιστήρια.
Μάλιστα, η Ασία ήδη αποτελεί δημοφιλή προορισμό για το ρωσικό πετρέλαιο, γεγονός που δεν αναμένεται να αλλάξει άμεσα. Άλλωστε, η Ρωσία ανακοίνωσε ότι το πλαφόν στην τιμή πετρελαίου θα οδηγήσει στην αύξηση των εξαγωγών της προς την Ασία και στη μείωση εκείνων προς την Ευρώπη.
Πηγή: Reuters, NationalNews, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…

Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’…

Ένα νέο κεφάλαιο στην πλοιοδιαχείριση ανοίγει ο ιαπωνικός κολοσσός Nippon Yusen Kaisha (NYK), στο πλαίσιο της στρατηγικής επιχειρηματικής ολοκλήρωσης του ομίλου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ