
Ανησυχία επικρατεί στην αγορά ενέργειας με επίκεντρο την πρόσφατη απόφαση του OPEC+ να προβεί σε μείωση της παραγωγής πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου ο OPEC και οι σύμμαχοι του συμφώνησαν να μειώσουν την αθροιστική παραγωγή τους με σκοπό να ενισχύσουν τις τιμές που έχουν υποχωρήσει υπό τον φόβο μιας οικονομικής επιβράδυνσης.
Ειδικότερα, ο OPEC+ θα μειώσει την προσφορά πετρελαίου κατά 100.000 βαρέλια/ημέρα, δηλαδή κατά 0,1% της εκτιμώμενης παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για τον Οκτώβριο. Συμφωνήθηκε επίσης πως η Σαουδική Αραβία, ηγέτιδα χώρα του OPEC, θα έχει την δυνατότητα να συγκαλέσει έκτακτη συνεδρίαση ανά πάσα στιγμή, εάν η αστάθεια των τιμών συνεχιστεί.
Οι λόγοι για τους οποίους ο OPEC+ είναι επιφυλακτικός προκύπτουν από μακροοικονομικούς και εξωγενείς παράγοντες όπως τα κινεζικά lockdowns, η πιθανή συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν καθώς και η απόφαση των G7 για επιβολή ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό πετρέλαιο, σύμφωνα με τον γεωπολιτικό αναλυτή Matthew Holland.
Η πτώση των τιμών πετρελαίου ήταν εμφανής εντός των τελευταίων δύο μηνών, μολονότι οι τιμές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, οι τιμές αναφοράς για το Brent έχουν σημειώσει πτώση στα $95/βαρέλι από τα $120/βαρέλι που είχαν διαμορφωθεί κατά τον Ιούνιο.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι εφόσον επιτευχθεί συμφωνία αναφορικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, η προσφορά πετρελαίου στις διεθνείς αγορές αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου ένα εκατ. βαρέλια/ημέρα. Ωστόσο, η προσφορά πετρελαίου αντιμετωπίζει προκλήσεις, καθώς αρκετά από τα κράτη του OPEC δεν επιτυγχάνουν τους στόχους παραγωγής τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ