
Στην Κίνα στρέφονται εκ νέου τα διεθνή βλέμματα, όπου η πολιτική που χαράσσει το Πεκίνο για την Covid-19 προκαλεί ανησυχία για το μέλλον του διεθνούς εμπορίου. Η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να συνιστά μέρος των προετοιμασιών για το επόμενο συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος το οποίο θα ξεκινήσει στις 16 Οκτωβρίου.
Στο πλαίσιο αυτό, το Πεκίνο προσπαθεί να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τα κρούσματα Covid-19. Σχεδόν 4 εκατ. άνθρωποι στην επαρχία Heibei έχουν λάβει οδηγίες να παραμείνουν σε κατ’ οίκον περιορισμό μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας.
Την ίδια ώρα, περισσότεροι από 13 εκατ. κάτοικοι στη γειτονική πόλη-λιμάνι Tianjin θα υποβληθούν σε μαζικά τεστ έναντι της Covid-19, ακολουθώντας την ανίχνευση 51 κρουσμάτων.
Στο Dalian, κύριο λιμάνι της βορειοανατολικής Κίνας που διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων, περίπου 3 εκατ. κάτοικοι τέθηκαν σε περιορισμό την Τρίτη 30 Αυγούστου με ορίζοντα την ερχόμενη Κυριακή.
Βάσει των προαναφερθέντων και ορμώμενοι από πρότερα φαινόμενα συμφόρησης στους κινεζικούς λιμένες λόγω των περιορισμών, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς έχουν εκφράσει την ανησυχία τους. Άλλωστε, στο παρελθόν η πολιτική μηδενικής ανοχής του Πεκίνου περιόρισε σε σημαντικό βαθμό τη βιομηχανική δραστηριότητα, οδήγησε σε σημαντική συμφόρηση σε θαλάσσιες και χερσαίες εφοδιαστικές αλυσίδες και ώθησε τη ζήτηση σε πτώση.
Παρότι οι πρόσφατες αποφάσεις φαίνεται να στοχεύουν στον περιορισμό των κρουσμάτων ενόψει του σημαντικού συνεδρίου του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, η υγειονομική εικόνα στην ασιατική χώρα δεν είναι αισιόδοξη. Ο αναλυτής της εταιρείας Nomura Ting Lu υπογράμμισε ότι η υγειονομική εικόνα στην Κίνα ενδέχεται να καταγράφει ραγδαία επιδείνωση, με την εξάπλωση της Όμικρον σε μεγάλες πόλεις.
Η πολιτική που έχει χαράξει το Πεκίνο στο παρελθόν δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Σε περίπτωση που τα υγειονομικά δεδομένα στην Κίνα πυροδοτήσουν νέα περιοριστικά μέτρα, εκείνα θα είναι άμεσα και αποφασιστικά και θα επηρεάσουν σημαντικά το διεθνές εμπόριο.
Πηγή: AFP, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ