
Σημαντικές τάσεις έχουν αναδυθεί εντός του έτους για την αγορά δεξαμενόπλοιων, με τα crude tankers μεγαλύτερου μεγέθους να βρίσκονται στο επίκεντρο των αλλαγών. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρείας αναλύσεων Vortexa, η ζήτηση για VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes έχει καταγράψει άνοδο τους τελευταίους μήνες.
Ειδικότερα, όσον αφορά τα VLCCs, εντός του έτους δεν έχει σημειωθεί σημαντική μεταβολή στα τονομίλια. Όμως, υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τους προορισμούς των φορτίων και πιο συγκεκριμένα έχει καταγραφεί άνοδος στα τονομίλια των VLCCs με προορισμό την Ευρώπη. Όσον αφορά τα Suezmaxes, αξιοποιούνται σε σημαντικό βαθμό για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με προορισμό κυρίως την Ινδία και την Κίνα. Σημειώνεται ότι τα Aframaxes είναι εκείνα που σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε παγκόσμιο επίπεδο στα τονομίλια, ακολουθώντας τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Παράλληλα, στις 5 Δεκεμβρίου τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση ρωσικού πετρελαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που σημαίνει ότι το ρωσικό πετρέλαιο θα χρειαστεί να αναζητήσει νέους προορισμούς. Σημαντική υποψηφιότητα στην εν λόγω εξέλιξη έχουν η Κίνα και η Ινδία, αλλά σε κάθε περίπτωση φαντάζει δύσκολο η ρωσική παραγωγή πετρελαίου να παραμείνει στα τωρινά επίπεδα.
Από την άλλη, η Ευρώπη έχει περισσότερες επιλογές όσον αφορά τις πηγές πετρελαίου. Πολλές από αυτές αφορούν χώρες στη Βόρεια Θάλασσα, στη Βόρεια Αφρική, στην Κασπία, στη Βόρεια και στη Νότια Αμερική, αλλά και στη Μέση Ανατολή και στη Δυτική Αφρική. Βάσει των προαναφερθέντων, αναμένεται να ευνοηθεί η ζήτηση για Aframaxes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ