
Η ιαπωνική κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει σημαντική ώθηση στην ανάκαμψη του τομέα της πυρηνικής ενέργειας, έναν αμφιλεγόμενο τομέα που αποδυναμώθηκε στη χώρα μετά την καταστροφή της Φουκουσίμα το 2011, αλλά τώρα επανήλθε στο προσκήνιο λόγω των μεγάλων ενεργειακών εντάσεων παγκοσμίως.
Ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Φούμιο Κισίντα ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αρχίσει διαβούλευση για την ενδεχόμενη κατασκευή “πυρηνικών αντιδραστήρων νέας γενιάς”, κάτι το οποίο θα αποτελούσε μεγάλη στροφή για την Ιαπωνία.
“Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία άλλαξε πολύ το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο”, αιτιολογήθηκε ο Κισίντα στις δηλώσεις που έκανε σε δημοσιογράφους, και κατά συνέπεια “η Ιαπωνία πρέπει να λάβει υπόψη πιθανά σενάρια κρίσης στο μέλλον”.
Ο Ιάπωνας πρωθυπουργός ζήτησε επίσης να “μεγιστοποιηθεί” η χρήση των υπαρχόντων πυρηνικών αντιδραστήρων που έχουν εξασφαλίσει άδεια από τις ρυθμιστικές αρχές για να επαναλειτουργήσουν μετά την καταστροφή της Φουκουσίμα.
“Επιπλέον της εξασφάλισης της λειτουργίας των δέκα αντιδραστήρων που έχουν ήδη τεθεί ξανά σε λειτουργία, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να κάνει ό,τι είναι απαραίτητο” για την επανεκκίνηση το ταχύτερο δυνατό άλλων παλαιών αντιδραστήρων που έχουν εξασφαλίσει το πράσινο φως από τις ρυθμιστικές αρχές, σημείωσε ο Κισίντα.
Όπως και πολλές άλλες χώρες, η Ιαπωνία αντιμετωπίζει το πρόβλημα ενός σημαντικά πιο ακριβού και δύσκολου εφοδιασμού ενέργειας από τότε που άρχισε ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από ακριβώς έξι μήνες.
Στοχεύοντας παράλληλα στην ουδετερότητα άνθρακα με ορίζοντα το 2050, η Ιαπωνία απειλήθηκε επίσης από ελλείψεις ηλεκτρικής ενέργειας αυτό το καλοκαίρι λόγω των θερμοκρασιών καύσωνα που είχαν ως αποτέλεσμα την χρήση των κλιματιστικών σε πλήρη ισχύ.
Όλες οι μονάδες πυρηνικής ενέργειας της Ιαπωνίας είχαν σταματήσει να λειτουργούν μετά την καταστροφή στον πυρηνικό σταθμό της Φουκουσίμα, που προκλήθηκε από ισχυρό σεισμό και γιγάντιο τσουνάμι στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας το 2011. Από τους 33 αντιδραστήρες που θα μπορούσαν θεωρητικά να λειτουργήσουν, μόνον 10 ξανατέθηκαν σε λειτουργία μετά τη συμμόρφωσή τους με σημαντικά αυξημένες προδιαγραφές ασφαλείας.
Ωστόσο αυτοί οι 10 αντιδραστήρες δεν λειτουργούν συνέχεια και σε αρκετούς μεταξύ αυτών γίνονται τώρα εργασίες συντήρησης. Το 2020 λιγότερο από το 5% του ηλεκτρικού ρεύματος που παραγόταν στην Ιαπωνία προερχόταν από την πυρηνική ενέργεια, έναντι 30% πριν από την καταστροφή της Φουκουσίμα.
Το αρχιπέλαγος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό ενεργειακά από τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων και παράλληλα επιδιώκει να ενισχύσει τις ανανεώσιμες πηγές του ενέργειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Andrew MacColl/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ