
Η επικρατούσα εικόνα στη ναυλαγορά των bulk carriers και των tankers έχει εμφανίσει αντίρροπα σημάδια για σημαντικό μέρος του τρέχοντος έτους. Η θετική πορεία των bulk carriers τους πρώτους μήνες του έτους είχε συνοδευτεί από τα νωχελικά σημάδια στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Από την άλλη, πλέον η ναυλαγορά των tankers βρίσκεται σε ανοδική πορεία, ενώ εκείνη των bulk carriers καταγράφει πτωτικά σημάδια.
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα των ναύλων σε συμβόλαια χρονοναύλωσης ενός έτους. Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων ανεξαρτήτως μεγέθους βρίσκονται σε επιμένουσα άνοδο από τον Ιούλιο.
Ειδικότερα, οι ναύλοι των VLCCs, των Suezmaxes και των Aframaxes με τον χαρακτηρισμό «modern» βρίσκονται περίπου στα $30.000/ημέρα σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους. Μάλιστα, τα Aframaxes απολαμβάνουν τους υψηλότερους ναύλους, ίσους με $31.500/ημέρα.
Αντιθέτως, στα bulk carriers οι ναύλοι σε συμβόλαια χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους επιμένουν σε πτωτική πορεία. Μάλιστα, παρότι σταδιακή και με περιοδικές ανακάμψεις, η πτωτική πορεία είναι εμφανής από τους πρώτους μήνες του έτους. Επί του παρόντος, οι ναύλοι για κάθε μέγεθος παραμένουν σε ένα εύρος μεταξύ των $13.250-18.000 ανά ημέρα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των Capesizes στα συμβόλαια χρονοναύλωσης είναι ίσοι με $13.250/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ