
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk πρόκειται να συνεργαστεί με τη REintegrate, θυγατρική της δανέζικης εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy, για την προμήθεια ανανεώσιμων καυσίμων μέσω μιας νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρομεθανόλης, η οποία αναμένεται να κατασκευαστεί στη Δανία.
Η υπό ανάπτυξη μονάδα θα εξασφαλίζει στη Maersk περίπου 10.000 τόνους ανθρακικά ουδέτερης ηλεκτρομεθανόλης (e-methanol), ποσότητα αρκετή για να τροφοδοτήσει για ένα έτος το πρώτο πλοίο του ομίλου το οποίο θα καταναλώνει πράσινη μεθανόλη ως καύσιμο. Το μήκους 172 μ. και χωρητικότητας 2.100 TEUs πλοίο θα κατασκευαστεί από την Hyundai Mipo Dockyard και θα αποτελεί το πρώτο στον κόσμο feeder containership κατανάλωσης μεθανόλης. Το πλοίο θα επιχειρεί για λογαριασμό της Sealand, θυγατρικής της Maersk, πραγματοποιώντας δρομολόγια στη Βαλτική Θάλασσα, ενώ θα φέρει σημαία Δανίας.
Η παραγωγή της ηλεκτρομεθανόλης θα γίνεται χρησιμοποιώντας βιογενές CO₂ και ενέργεια που θα προέρχεται από ένα φωτοβολταϊκό πάρκο στην περιοχή Kassø της νότιας Δανίας. Η REintegrate έχει αποδεδειγμένο ιστορικό παραγωγής πράσινης ηλεκτρομεθανόλης, διαθέτοντας ένα εργαστήριο δοκιμών στο Άαλμποργκ, ενώ η νέα μονάδα αναμένεται να αποτελέσει την τρίτη μονάδα παραγωγής ηλεκτρομεθανόλης της εταιρείας, καθώς ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μιας ακόμα μονάδας στο Skive, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο 2022.
Φωτο: SenoiaRick/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ