
Το τρέχον έτος εκκίνησε δυναμικά για την αγορά των bulk carriers, με πληθώρα παραγόντων, όπως η περιορισμένη προσφορά, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες και η αυξημένη ζήτηση, να προσφέρουν υποστήριξη.
Ωστόσο, η πρόσφατη εικόνα της ναυλαγοράς εμφανίζει σημάδια αδυναμίας, με τους ναύλους και την κερδοφορία να καταγράφουν πτώση εντός του έτους. Σύμφωνα με την Clarksons, η εν λόγω εξέλιξη ήταν ιδιαίτερα έντονη για τα Capesizes.
Την Τρίτη 23 Αυγούστου, ο δείκτης των ναυλαγορών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διαμορφώθηκε στις 1.271 μονάδες, αφότου κατέγραψε οριακή άνοδο μίας μονάδας. Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στις 1.270 μονάδες, χαμηλό 20 μηνών. Οι πτωτικές τάσεις στην αγορά των Capesizes αποδίδονται κυρίως στην περιορισμένη ζήτηση για χάλυβα και κατ’ επέκταση στην περιορισμένη ζήτηση για iron ore.
Όμως, οι εκτιμήσεις για το μέλλον προσφέρουν κάποια αισιοδοξία. Άλλωστε, η επανεκκίνηση των εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών σε συνάρτηση με μια δυνητική βελτίωση της κινεζικής οικονομίας το β’ εξάμηνο του έτους μπορούν να οδηγήσουν σε άνοδο της ζήτησης, σύμφωνα με την Clarksons.
Την ίδια ώρα, το περιορισμένο orderbook των bulk carriers σε συνδυασμό με τη λιμενική συμφόρηση και τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσφέρουν υποστήριξη στην αγορά από πλευράς προσφοράς.
Φωτό: Chris Linnett/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ