
Το τρέχον έτος εκκίνησε δυναμικά για την αγορά των bulk carriers, με πληθώρα παραγόντων, όπως η περιορισμένη προσφορά, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες και η αυξημένη ζήτηση, να προσφέρουν υποστήριξη.
Ωστόσο, η πρόσφατη εικόνα της ναυλαγοράς εμφανίζει σημάδια αδυναμίας, με τους ναύλους και την κερδοφορία να καταγράφουν πτώση εντός του έτους. Σύμφωνα με την Clarksons, η εν λόγω εξέλιξη ήταν ιδιαίτερα έντονη για τα Capesizes.
Την Τρίτη 23 Αυγούστου, ο δείκτης των ναυλαγορών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διαμορφώθηκε στις 1.271 μονάδες, αφότου κατέγραψε οριακή άνοδο μίας μονάδας. Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στις 1.270 μονάδες, χαμηλό 20 μηνών. Οι πτωτικές τάσεις στην αγορά των Capesizes αποδίδονται κυρίως στην περιορισμένη ζήτηση για χάλυβα και κατ’ επέκταση στην περιορισμένη ζήτηση για iron ore.
Όμως, οι εκτιμήσεις για το μέλλον προσφέρουν κάποια αισιοδοξία. Άλλωστε, η επανεκκίνηση των εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών σε συνάρτηση με μια δυνητική βελτίωση της κινεζικής οικονομίας το β’ εξάμηνο του έτους μπορούν να οδηγήσουν σε άνοδο της ζήτησης, σύμφωνα με την Clarksons.
Την ίδια ώρα, το περιορισμένο orderbook των bulk carriers σε συνδυασμό με τη λιμενική συμφόρηση και τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσφέρουν υποστήριξη στην αγορά από πλευράς προσφοράς.
Φωτό: Chris Linnett/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ