
Ανοδικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται στις ναυλαγορές, με επίκεντρο εκείνη των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 19 Αυγούστου, o δείκτης ClarkSea διαμορφώθηκε στα $38.157/ημέρα.
Παρότι τα εν λόγω επίπεδα είναι παρόμοια με εκείνα της εβδομάδας με πέρας τις 12 Αυγούστου, τα δεξαμενόπλοια εμφάνισαν σημάδια ανόδου. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLCCs κατέγραψε άνοδο 91% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $44.601, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του από το α’ εξάμηνο του 2020.
Στην αγορά των LNG carriers, η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων οδήγησε τους ναύλους σε άνοδο. Ο μέσος όρος των κερδών για ένα LNGC, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε άνοδο 39% και διαμορφώθηκε στα $81.500/ημέρα. Από την άλλη, τα κέρδη των VLGCs στη spot αγορά στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία κατέγραψαν πτώση 6% και ανήλθαν σε $32.514/ημέρα.
Στις αγορές των dry, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη λιμενική συμφόρηση. Σύμφωνα με την Clarksons, η πτώση της συμφόρησης bulk carriers στους διεθνείς λιμένες συνιστά έναν εκ των παραγόντων που οδήγησαν τη ναυλαγορά σε πτώση. Τα κέρδη των Capesizes στη spot αγορά διαμορφώθηκαν στα $2.593/ημέρα, δηλαδή σε χαμηλό επτά μηνών.
Όσον αφορά την αγορά των containerships, η λιμενική συμφόρηση συνεχίζει να προσφέρει υποστήριξη στη ναυλαγορά βάσει της Clarksons. Το 35,3% της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου containerships βρισκόταν σε διεθνείς λιμένες στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.
Φωτό: Adam Warzaxa/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ