
Δυναμική εμφανίζεται για ακόμη μία φορά η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στις αγοραπωλησίες πλοίων.
Σύμφωνα με την τελευταία εβδομαδιαία έκθεση της Allied Shipping Research, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, από τις αρχές του έτους έως και τις 7 Αυγούστου, είχαν αγοράσει 183 πλοία από τη δευτερογενή αγορά: 88 bulk carriers, 89 δεξαμενόπλοια, τρία containerships και δύο gas carriers. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Κινέζοι, με 141 αγορές. Το αγοραστικό τους ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα bulk carriers, καθώς, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, Κινέζοι πλοιοκτήτες αγοράσαν 93 bulkers έναντι 26 tankers εντός του 2022. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι εντός του 2022 οι συνολικές αγορές μεταχειρισμένων πλοίων είναι 1.198, προκύπτει ότι οι Έλληνες αντιπροσωπεύουν το 16% των αγορών αυτών (183/1.198), ενώ οι Κινέζοι το 12%. Στις δε αγορές δεξαμενόπλοιων, το ποσοστό των Ελλήνων αυξάνεται στο 25% (89/402).
Όπως είναι λογικό, οι Έλληνες βρίσκονται στην κορυφή και σε ό,τι αφορά τα κεφάλαια που έχουν διαθέσει μέχρι στιγμής φέτος για τις εν λόγω αγορές. Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες έχουν διαθέσει $3,9 δισ. για second-hand πλοία, ενώ οι Κινέζοι ακολουθούν με $2,4 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ