
Ένα ναυάγιο μεγάλου επιβατηγού πλοίου εντοπίστηκε στον πυθμένα της θάλασσας, λίγα μίλια μακριά από την ακτή ανατολικά του Γιορκσάιρ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Συγκεκριμένα, στην εν λόγω περιοχή βρέθηκε το «MS Pilsudski», το οποίο ζύγιζε πάνω από 15.000 τόνους, είχε μήκος 500 ποδιών και αποτέλεσε σημαντική απώλεια κατά την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Την περίοδο εκείνη, το πλοίο θεωρούνταν από τα καλύτερα στην Ευρώπη. Το πλήρωμά του αποτελούνταν από 350 ανθρώπους και η διακόσμησή του είχε ξεχωριστό χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα το πλοίο πρόσφερε πάρα πολλές ανέσεις.
Το εν λόγω πλοίο πήρε την ονομασία του από τον Josef Pilsudski, τον de facto ηγέτη της σύγχρονης Πολωνίας. Πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι το 1935 και οι συνήθεις διαδρομές του ήταν από την Ευρώπη προς την Αμερική, τον Καναδά και την Καραϊβική.
Με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μετά την εισβολή των Γερμανών ναζί στην Πολωνία, ο ρους της ιστορίας θα άλλαζε και την τύχη του πλοίου. Το «Pilsudski» επέστρεφε στην Γκντίνια από τη Νέα Υόρκη και στις ακτές της Σκωτίας οι επιβάτες του πλοίου ενημερώθηκαν από το ραδιόφωνο ότι η χώρα τους βρισκόταν σε πόλεμο. Οι επιβάτες τελικά αποβιβάστηκαν στο Νιούκαστλ και εν συνεχεία το «MS Pilsudski» μετατράπηκε σε πλοίο μεταφοράς στρατιωτών. Στα μέσα Νοεμβρίου του 1939, ενώ έπλεε από το Νιούκαστλ, έπειτα από δύο εκρήξεις άγνωστης προέλευσης, βυθίστηκε με δραματικό τρόπο.
Το πλοίο ανακαλύφθηκε το 2008 από Πολωνούς δύτες και ενώ τα στοιχεία δεν είναι επαρκή όσον αφορά τη βύθισή του, σύμφωνα με το Πολωνικό Εθνικό Μουσείο Ναυτιλίας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βυθίστηκε από δύο γερμανικές νάρκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Η εταιρεία κατασκευής τσιπ τεχνητής νοημοσύνης Nvidia ανέκτησε τη θέση της ως η πιο πολύτιμη εταιρεία στον κόσμο, από άποψη κεφαλαιοποίησης. Οι μετοχές της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ