
Οι επενδυτικές αποφάσεις στη ναυτιλία καθορίζονται κυρίως από τις εκτιμήσεις των ενδιαφερόμενων μερών για το μέλλον των ναυλαγορών. Όμως, ο εν λόγω παράγοντας δεν είναι ο μοναδικός που επιδρά τόσο στην απόφαση επένδυσης σε ένα νεότευκτο πλοίο όσο και στα χαρακτηριστικά του πλοίου αυτού. Άλλωστε, οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το 2023, όσο και κάποιες «γκρίζες» περιοχές στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων, έχουν επιδράσει σημαντικά στις επενδυτικές αποφάσεις. Ωστόσο, η αβεβαιότητα δεν είναι ικανή να σταματήσει τους επενδυτικούς τροχούς στα containerships και στα LNG carriers, δεδομένων των εκτιμήσεων για καλή ναυλαγορά.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο παγκόσμιος στόλος κατέγραψε άνοδο 1,4% το α’ εξάμηνο του 2022, αρκετά χαμηλότερα του μέσου όρου ανάπτυξης των τελευταίων δέκα ετών ο οποίος είναι ίσος με 3,6%.
Δεξαμενόπλοια
Εντός του έτους έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για 31 tankers, με το orderbook των δεξαμενόπλοιων να είναι ίσο με 5%. Ένα από αυτά θα είναι methanol & ammonia ready, ένα θα έχει την ικανότητα κατανάλωσης μεθανόλης, δύο θα αξιοποιούν ηλεκτρική ενέργεια, ενώ δύο θα καταναλώνουν LNG.
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων αναμένεται να καταγράψει περαιτέρω βελτίωση τους ερχόμενους μήνες, λόγω των χαμηλών αποθεμάτων πετρελαίου και των υψηλών περιθωρίων κέρδους των διυλιστηρίων. Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να ωθήσει σε νέες επενδύσεις και ανανέωση του στόλου δεξαμενόπλοιων.
Bulk carriers
Οι παραγγελίες bulkers έχουν παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα εντός του έτους, γεγονός που διατηρεί το orderbook σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Επί του παρόντος, το orderbook είναι ίσο με 7% της χωρητικότητας, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 30 ετών. Από το orderbook, το 14% των πλοίων θα έχουν τη δυνατότητα καύσης εναλλακτικών καυσίμων.
Η αβεβαιότητα στο περιβαλλοντικό μέτωπο, και δη αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος, έχει επιδράσει στον περιορισμό των νέων παραγγελιών.
Containerships
Το θετικό outlook για την αγορά έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των παραγγελιών, με το τρέχον orderbook να αντιστοιχεί στο 28% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου. Από τα 295 containerships που παραγγέλθηκαν το α’ εξάμηνο του 2022, τα 57 είναι διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG, τα 32 είναι methanol & ammonia ready.
LNG carriers
Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν διαμορφωθεί οι παραγγελίες για LNG carriers εντός του έτους. Συνολικά έχουν λάβει χώρα παραγγελίες για 112 LNGCs, με το orderbook να αντιστοιχεί στο 37% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου.
Σημαντικό ρόλο στις επενδυτικές τάσεις διαδραματίζει το project LNG του Κατάρ, με τουλάχιστον 32 από τα 112 πλοία να είναι ήδη συνδεδεμένα με το εν λόγω project.
Ακόμη, οι δομικές αλλαγές στην αγορά φυσικού αερίου έχουν οδηγήσει στην αύξηση των τονομιλίων, γεγονός που ευνοεί περαιτέρω τις εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς.
Πηγή: Intermodal Market Report – Week 28 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ