
Οι οργανώσεις που είχαν αποκλείσει σημαντικούς σταθμούς παραγωγής και εξαγωγής πετρελαίου στην ανατολική Λιβύη εδώ και τρεις μήνες ανακοίνωσαν ότι αίρουν τον αποκλεισμό αυτόν.
Από τα μέσα Απριλίου, έξι κοιτάσματα και πετρελαϊκοί σταθμοί είχαν κλείσει, από ομάδες που πρόσκεινται στις αρχές της ανατολικής Λιβύης, με αίτημα την «ίση κατανομή» των εσόδων. Η παραγωγή είχε πέσει σε λιγότερα από 400.000 βαρέλια ημερησίως, από περίπου 1 εκατομμύριο τον Μάρτιο.
«Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου (NOC) δεσμεύτηκε να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματά μας, κυρίως την ίση κατανομή των πετρελαϊκών εσόδων (…) και επομένως αποφασίσαμε να ανοίξουμε τους σταθμούς, επιτρέποντας να ξαναρχίσει η παραγωγή και η εξαγωγή» ανακοίνωσαν από τη Βεγγάζη μέλη αυτών των ομάδων, παρουσία και του νέου διοικητή της NOC, του Φαρχάτ Μπενγκντάρα.
Ο Μπενγκντάρα διορίστηκε την Πέμπτη 14 Ιουλίου από την κυβέρνηση της Τρίπολης του Αμπντελχαμίντ Νμπεϊμπά, ωστόσο ο προκάτοχός του, ο Μουστάφα Σανάλα, που κατείχε το αξίωμα επί οκτώ χρόνια, αμφισβήτησε δημοσίως την απόλυσή του.
Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές, το ξεμπλοκάρισμα της παραγωγής είναι καρπός μιας συμφωνίας μεταξύ του Ντμπεϊμπά και του Χαλίφα Χάφταρ, του ισχυρού άνδρα της ανατολικής Λιβύης, προϋπόθεση της οποίας ήταν η απόλυση του Σανάλα, ενός τεχνοκράτη σεβαστού από τη διεθνή κοινότητα. Δυτικές διπλωματικές πηγές είπαν ότι ο Χάφταρ συμφώνησε να επαναλειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις, λαμβάνοντας ως αντάλλαγμα από τον Ντμπεϊμπά ένα μέρος των εσόδων.
Ο νέος επικεφαλής της NOC φέρεται ότι πρόσκειται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα οποία στηρίζουν τις δυνάμεις της ανατολικής Λιβύης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ