
Οι οργανώσεις που είχαν αποκλείσει σημαντικούς σταθμούς παραγωγής και εξαγωγής πετρελαίου στην ανατολική Λιβύη εδώ και τρεις μήνες ανακοίνωσαν ότι αίρουν τον αποκλεισμό αυτόν.
Από τα μέσα Απριλίου, έξι κοιτάσματα και πετρελαϊκοί σταθμοί είχαν κλείσει, από ομάδες που πρόσκεινται στις αρχές της ανατολικής Λιβύης, με αίτημα την «ίση κατανομή» των εσόδων. Η παραγωγή είχε πέσει σε λιγότερα από 400.000 βαρέλια ημερησίως, από περίπου 1 εκατομμύριο τον Μάρτιο.
«Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου (NOC) δεσμεύτηκε να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματά μας, κυρίως την ίση κατανομή των πετρελαϊκών εσόδων (…) και επομένως αποφασίσαμε να ανοίξουμε τους σταθμούς, επιτρέποντας να ξαναρχίσει η παραγωγή και η εξαγωγή» ανακοίνωσαν από τη Βεγγάζη μέλη αυτών των ομάδων, παρουσία και του νέου διοικητή της NOC, του Φαρχάτ Μπενγκντάρα.
Ο Μπενγκντάρα διορίστηκε την Πέμπτη 14 Ιουλίου από την κυβέρνηση της Τρίπολης του Αμπντελχαμίντ Νμπεϊμπά, ωστόσο ο προκάτοχός του, ο Μουστάφα Σανάλα, που κατείχε το αξίωμα επί οκτώ χρόνια, αμφισβήτησε δημοσίως την απόλυσή του.
Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές, το ξεμπλοκάρισμα της παραγωγής είναι καρπός μιας συμφωνίας μεταξύ του Ντμπεϊμπά και του Χαλίφα Χάφταρ, του ισχυρού άνδρα της ανατολικής Λιβύης, προϋπόθεση της οποίας ήταν η απόλυση του Σανάλα, ενός τεχνοκράτη σεβαστού από τη διεθνή κοινότητα. Δυτικές διπλωματικές πηγές είπαν ότι ο Χάφταρ συμφώνησε να επαναλειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις, λαμβάνοντας ως αντάλλαγμα από τον Ντμπεϊμπά ένα μέρος των εσόδων.
Ο νέος επικεφαλής της NOC φέρεται ότι πρόσκειται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα οποία στηρίζουν τις δυνάμεις της ανατολικής Λιβύης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ