
Σημάδια ανάκαμψης καταγράφει η αγορά των Capesizes τις τελευταίες μέρες όπως μαρτυρά η πορεία του δείκτη BCI.
Ειδικότερα την εβδομάδα 11-15/07 ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς των Capesizes σημείωσε άνοδο 29% σε εβδομαδιαία βάση και αναρριχήθηκε στις 2.919 μονάδες. Παράλληλα τη Δευτέρα 18 Ιουλίου ο BCI συνέχισε την ανοδική του πορεία στις 2.967 μονάδες.
Παράλληλα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, τη Δευτέρα 18 Ιουλίου οι ναύλοι των Capesizes από τη Βραζιλία προς την Ευρώπη ήταν στα $19,93/τόνο ενώ το TCE διαμορφώθηκε στα $10.888. Ο κυλιόμενος μέσος όρος (moving average) των ναύλων στο εν λόγω route για διάστημα 30 ημερών σημείωσε άνοδο 6,9%. Σε ευρύτερο πλαίσιο η αύξηση των φορτίων άνθρακα προς την Ευρώπη δίνει ώθηση στη ναυλαγορά των μεγαλύτερων bulk carriers. Την ίδια ώρα οι ναύλοι στο route Βραζιλία-Βόρεια Κίνα ήταν στα $32,69/ημέρα και το TCE στα $21.900 σημειώνοντας επίσης άνοδo.
Καθώς εισερχόμαστε σε μια περίοδο έντονης εποχικότητας ερωτηματικό παραμένει πως θα αντιδράσει η αγορά των Capesizes. Πάντως τα νέα είναι θετικά από την Κίνα η οποία αποτελεί κύριο οδηγό της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, το Πεκίνο ετοιμάζει οικονομικό πακέτο ενίσχυσης του κλάδου real estate, μια κίνηση που ενδέχεται να μεταφραστεί σε μεγαλύτερο αριθμό εισαγωγών iron ore.
Σε κάθε περίπτωση η αγορά των bulkers δεν ακολουθεί την ίδια εκρηκτική ρότα με πέρσι αν και τα fundamentals προσφοράς-ζήτησης δημιουργούν θετικές προοπτικές για διατήρηση της ναυλαγοράς σε υγιή επίπεδα. Αλλαγές στον χάρτη του εμπορίου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία μεταφράζονται σε υψηλότερα τονομίλια ενώ από την πλευρά της προσφοράς συμφόρηση και περιορισμένη αύξηση του στόλου αναμένεται να παράσχουν στήριξη στην αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ