
Σημάδια ανάκαμψης καταγράφει η αγορά των Capesizes τις τελευταίες μέρες όπως μαρτυρά η πορεία του δείκτη BCI.
Ειδικότερα την εβδομάδα 11-15/07 ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς των Capesizes σημείωσε άνοδο 29% σε εβδομαδιαία βάση και αναρριχήθηκε στις 2.919 μονάδες. Παράλληλα τη Δευτέρα 18 Ιουλίου ο BCI συνέχισε την ανοδική του πορεία στις 2.967 μονάδες.
Παράλληλα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, τη Δευτέρα 18 Ιουλίου οι ναύλοι των Capesizes από τη Βραζιλία προς την Ευρώπη ήταν στα $19,93/τόνο ενώ το TCE διαμορφώθηκε στα $10.888. Ο κυλιόμενος μέσος όρος (moving average) των ναύλων στο εν λόγω route για διάστημα 30 ημερών σημείωσε άνοδο 6,9%. Σε ευρύτερο πλαίσιο η αύξηση των φορτίων άνθρακα προς την Ευρώπη δίνει ώθηση στη ναυλαγορά των μεγαλύτερων bulk carriers. Την ίδια ώρα οι ναύλοι στο route Βραζιλία-Βόρεια Κίνα ήταν στα $32,69/ημέρα και το TCE στα $21.900 σημειώνοντας επίσης άνοδo.
Καθώς εισερχόμαστε σε μια περίοδο έντονης εποχικότητας ερωτηματικό παραμένει πως θα αντιδράσει η αγορά των Capesizes. Πάντως τα νέα είναι θετικά από την Κίνα η οποία αποτελεί κύριο οδηγό της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, το Πεκίνο ετοιμάζει οικονομικό πακέτο ενίσχυσης του κλάδου real estate, μια κίνηση που ενδέχεται να μεταφραστεί σε μεγαλύτερο αριθμό εισαγωγών iron ore.
Σε κάθε περίπτωση η αγορά των bulkers δεν ακολουθεί την ίδια εκρηκτική ρότα με πέρσι αν και τα fundamentals προσφοράς-ζήτησης δημιουργούν θετικές προοπτικές για διατήρηση της ναυλαγοράς σε υγιή επίπεδα. Αλλαγές στον χάρτη του εμπορίου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία μεταφράζονται σε υψηλότερα τονομίλια ενώ από την πλευρά της προσφοράς συμφόρηση και περιορισμένη αύξηση του στόλου αναμένεται να παράσχουν στήριξη στην αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ