
Mια νέα μονάδα παραγωγής υδρογόνου διαθέτει πλέον ο λιμένας της Βαλένθια μετά την τοποθέτηση της δεξαμενής και του συμπιεστή της γεννήτριας υδρογόνου, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη παροχή καυσίμου υδρογόνου στα μηχανήματα που πρόκειται να εγκατασταθούν στο λιμάνι στο πλαίσιο του προγράμματος H2Ports.
Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και μια κινητή μονάδα στοίβαξης container κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου, η παράδοση της οποίας θα καταστήσει το λιμάνι της Βαλένθια το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι που χρησιμοποιεί την εν λόγω τεχνολογία.
Ο πρόεδρος της λιμενικής αρχής της Βαλένθια, Aurelio Martinez, υπογράμμισε ότι η υλοποίηση αυτού του project αντανακλά τη στρατηγική του λιμένα για βιωσιμότητα, οικονομική ανάπτυξη και μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2030.
Ένας ακόμα λιμένας που ακολουθεί τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι αυτός της Αμβέρσας. Ο βελγικός λιμένας αποτελεί πλέον μέρος του γερμανικού H2Global Foundation, του οποίου στόχος είναι να καταστήσει την πράσινη ενέργεια ως εναλλακτική στις ευρωπαϊκές αγορές, έναντι του ρωσικού αερίου.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, Οικονομίας, Καινοτομίας και Γεωργίας της φλαμανδικής κυβέρνησης του Βελγίου, Jo Brouns, το υδρογόνο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας και των μεταφορικών υπηρεσιών. Ωστόσο, εφόσον το Βέλγιο αδυνατεί να παραγάγει όλη την απαιτούμενη ποσότητα υδρογόνου για να τροφοδοτηθεί, οι εισαγωγές αποτελούν μονόδρομο. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι σημαντικό το γεγονός ότι ο λιμένας της Αμβέρσας είναι πλέον μέρος του H2Global Foundation.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της λιμενικής αρχής της Αμβέρσας, Jacques Vandermeiren, επισήμανε πως η ουκρανική κρίση αναδεικνύει την ανάγκη υλοποίησης στρατηγικών για χρήση πράσινων μορφών ενέργειας και ο μόνος τρόπος να επιτευχθεί αυτό είναι με την εισαγωγή υδρογόνου από χώρες που χρησιμοποιούν επαρκώς την ηλιακή ενέργεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…

Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…

Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…

Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…

O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…

Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…

Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ