
Mια νέα μονάδα παραγωγής υδρογόνου διαθέτει πλέον ο λιμένας της Βαλένθια μετά την τοποθέτηση της δεξαμενής και του συμπιεστή της γεννήτριας υδρογόνου, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη παροχή καυσίμου υδρογόνου στα μηχανήματα που πρόκειται να εγκατασταθούν στο λιμάνι στο πλαίσιο του προγράμματος H2Ports.
Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και μια κινητή μονάδα στοίβαξης container κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου, η παράδοση της οποίας θα καταστήσει το λιμάνι της Βαλένθια το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι που χρησιμοποιεί την εν λόγω τεχνολογία.
Ο πρόεδρος της λιμενικής αρχής της Βαλένθια, Aurelio Martinez, υπογράμμισε ότι η υλοποίηση αυτού του project αντανακλά τη στρατηγική του λιμένα για βιωσιμότητα, οικονομική ανάπτυξη και μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2030.
Ένας ακόμα λιμένας που ακολουθεί τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι αυτός της Αμβέρσας. Ο βελγικός λιμένας αποτελεί πλέον μέρος του γερμανικού H2Global Foundation, του οποίου στόχος είναι να καταστήσει την πράσινη ενέργεια ως εναλλακτική στις ευρωπαϊκές αγορές, έναντι του ρωσικού αερίου.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, Οικονομίας, Καινοτομίας και Γεωργίας της φλαμανδικής κυβέρνησης του Βελγίου, Jo Brouns, το υδρογόνο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας και των μεταφορικών υπηρεσιών. Ωστόσο, εφόσον το Βέλγιο αδυνατεί να παραγάγει όλη την απαιτούμενη ποσότητα υδρογόνου για να τροφοδοτηθεί, οι εισαγωγές αποτελούν μονόδρομο. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι σημαντικό το γεγονός ότι ο λιμένας της Αμβέρσας είναι πλέον μέρος του H2Global Foundation.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της λιμενικής αρχής της Αμβέρσας, Jacques Vandermeiren, επισήμανε πως η ουκρανική κρίση αναδεικνύει την ανάγκη υλοποίησης στρατηγικών για χρήση πράσινων μορφών ενέργειας και ο μόνος τρόπος να επιτευχθεί αυτό είναι με την εισαγωγή υδρογόνου από χώρες που χρησιμοποιούν επαρκώς την ηλιακή ενέργεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ