Συμφόρηση για τα bulk carriers στον λιμένα του Ρότερνταμ

Συμφόρηση για τα bulk carriers στον λιμένα του Ρότερνταμ

236
Συμφόρηση για τα bulk carriers στον λιμένα του Ρότερνταμ

Έντονη λιμενική συμφόρηση παρατηρείται για τα πλοία dry bulk στον λιμένα του Ρότερνταμ, λόγω της ρωσο-ουκρανικής σύρραξης.

Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στα τέλη Φεβρουαρίου, παρατηρείται ότι ο χρόνος αναμονής για ένα bulker αυξήθηκε σημαντικά. Συγκεκριμένα, για το χρονικό διάστημα μεταξύ 9 Μαΐου και 29 Ιουνίου, ο χρόνος αναμονής αυξήθηκε σημαντικά, από 48 ώρες σε 186 ώρες. Έκτοτε μειώθηκε στις 113 ώρες, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει πολύ υψηλός.

Σχετικά με τις εισαγωγές ξηρών φορτίων στη βορειοδυτική Ευρώπη, υπήρξε μια σταθερή αποκατάσταση σε σχέση με την αρχή της πανδημίας, ενώ από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία καταγράφεται αύξηση των μεταφερόμενων ποσοτήτων σε επίπεδα προ πανδημίας. Ειδικότερα, οι εμπορευματικές ροές προερχόμενες από χώρες της Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 6,9 εκατ. τόνους. Παράλληλα, το εμπόριο εντός της ευρύτερης περιοχής της βορειοδυτικής Ευρώπης σημείωσε αύξηση 8,2 εκατ. τόνων, ενώ οι εισαγωγές από την περιοχή της Βαλτικής, όπου βρίσκονται πολλά λιμάνια της Ρωσίας, σημείωσαν πτώση κατά 2,9 εκατ. τόνους.

Εξίσου σημαντικές είναι και οι εισαγωγικές ροές από την Αφρική, ειδικά μέσω της Νότιας Αφρικής, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 72% για το χρονικό διάστημα 1η Απριλίου έως 30 Ιουνίου 2022 σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα για το προηγούμενο έτος. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής ενέργειας αποζητούν τον νοτιοαφρικανικό άνθρακα εξαιτίας των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία, κατάσταση η οποία έχει ως επακόλουθο τη συγκέντρωση των συγκεκριμένων φορτίων άνθρακα στο Ρότερνταμ, αλλά όχι στα υπόλοιπα λιμάνια της ευρωπαϊκής περιφέρειας.

Πηγή: VesselsValue data as of 12th July 2022

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.