
Αντιπροσωπίες των ενόπλων δυνάμεων της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Τουρκίας συναντώνται σήμερα Τετάρτη 13 Ιουλίου με αξιωματούχους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην Κωνσταντινούπολη, στο πλαίσιο των συνομιλιών για την ενδεχόμενη επανέναρξη των εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών από το μεγάλο λιμάνι της Οδησσού, στη Μαύρη Θάλασσα, την ώρα που η παγκόσμια επισιτιστική κρίση χειροτερεύει.
Η Τουρκία, που ανέλαβε μεσολαβητικό ρόλο, σε συντονισμό με τον ΟΗΕ, προσπαθεί να συμβάλει στην επίτευξη συμφωνίας καθώς η ρωσική στρατιωτική εισβολή στην ουκρανική επικράτεια απογείωσε τις τιμές των σιτηρών, του μαγειρικού λαδιού, των καυσίμων, των λιπασμάτων.
«Δουλεύουμε σκληρά, αλλά μένει ακόμη πολύς δρόμος να διανυθεί», τόνισε χθες ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, ο Αντόνιο Γκουτέρες. «Πολλοί απλά μιλούν γι’ αυτό. Εμείς προτιμάμε να προσπαθήσουμε να το καταφέρουμε», πρόσθεσε.
Διπλωμάτες εξηγούν ότι το σχέδιο υπό συζήτηση προβλέπει ότι ουκρανικά πλοία θα οδηγούν bulk carriers εντός και εκτός των λιμένων που έχουν ναρκοθετηθεί· η Ρωσία θα κηρύσσει κατάπαυση του πυρός για τη μετακίνηση των πλοίων· και ότι η Τουρκία -με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών- θα επιθεωρεί τα φορτηγά, ώστε να καθησυχαστούν οι ρωσικές ανησυχίες για τη λαθραία μεταφορά όπλων.
Η Ουκρανία εξάλλου ανέφερε πως οι εξαγωγές σιτηρών αυξάνονται παρά τον αποκλεισμό των λιμανιών της στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς ορισμένα πλοία της κινούνται πλέον μέσω Δούναβη.
Τόσο η Ουκρανία, όσο και η Ρωσία είναι μείζονες προμηθευτές σιτηρών σε διεθνές επίπεδο. Η Ρωσία είναι επίσης στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης ως προς τις εξαγωγές λιπασμάτων, ενώ η Ουκρανία είναι σημαντική παραγωγός καλαμποκιού και ηλιελαίου.
Η ρωσική εισβολή και ο ναυτικός αποκλεισμός στη Μαύρη Θάλασσα ουσιαστικά ανέστειλαν τις εξαγωγές, έχουν αποκλείσει δεκάδες πλοία και σημαντικές ποσότητες σιτηρών στην Οδησσό.
Η προσεχής σοδειά διατρέχει επίσης κίνδυνο, καθώς η Ουκρανία έχει έλλειψη αποθηκευτικών χώρων λόγω της διακοπής των εξαγωγών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ