
Αντιπροσωπίες των ενόπλων δυνάμεων της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Τουρκίας συναντώνται σήμερα Τετάρτη 13 Ιουλίου με αξιωματούχους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην Κωνσταντινούπολη, στο πλαίσιο των συνομιλιών για την ενδεχόμενη επανέναρξη των εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών από το μεγάλο λιμάνι της Οδησσού, στη Μαύρη Θάλασσα, την ώρα που η παγκόσμια επισιτιστική κρίση χειροτερεύει.
Η Τουρκία, που ανέλαβε μεσολαβητικό ρόλο, σε συντονισμό με τον ΟΗΕ, προσπαθεί να συμβάλει στην επίτευξη συμφωνίας καθώς η ρωσική στρατιωτική εισβολή στην ουκρανική επικράτεια απογείωσε τις τιμές των σιτηρών, του μαγειρικού λαδιού, των καυσίμων, των λιπασμάτων.
«Δουλεύουμε σκληρά, αλλά μένει ακόμη πολύς δρόμος να διανυθεί», τόνισε χθες ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, ο Αντόνιο Γκουτέρες. «Πολλοί απλά μιλούν γι’ αυτό. Εμείς προτιμάμε να προσπαθήσουμε να το καταφέρουμε», πρόσθεσε.
Διπλωμάτες εξηγούν ότι το σχέδιο υπό συζήτηση προβλέπει ότι ουκρανικά πλοία θα οδηγούν bulk carriers εντός και εκτός των λιμένων που έχουν ναρκοθετηθεί· η Ρωσία θα κηρύσσει κατάπαυση του πυρός για τη μετακίνηση των πλοίων· και ότι η Τουρκία -με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών- θα επιθεωρεί τα φορτηγά, ώστε να καθησυχαστούν οι ρωσικές ανησυχίες για τη λαθραία μεταφορά όπλων.
Η Ουκρανία εξάλλου ανέφερε πως οι εξαγωγές σιτηρών αυξάνονται παρά τον αποκλεισμό των λιμανιών της στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς ορισμένα πλοία της κινούνται πλέον μέσω Δούναβη.
Τόσο η Ουκρανία, όσο και η Ρωσία είναι μείζονες προμηθευτές σιτηρών σε διεθνές επίπεδο. Η Ρωσία είναι επίσης στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης ως προς τις εξαγωγές λιπασμάτων, ενώ η Ουκρανία είναι σημαντική παραγωγός καλαμποκιού και ηλιελαίου.
Η ρωσική εισβολή και ο ναυτικός αποκλεισμός στη Μαύρη Θάλασσα ουσιαστικά ανέστειλαν τις εξαγωγές, έχουν αποκλείσει δεκάδες πλοία και σημαντικές ποσότητες σιτηρών στην Οδησσό.
Η προσεχής σοδειά διατρέχει επίσης κίνδυνο, καθώς η Ουκρανία έχει έλλειψη αποθηκευτικών χώρων λόγω της διακοπής των εξαγωγών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ