
Η 1η Ιανουαρίου 2020 αποτέλεσε για τη ναυτιλιακή βιομηχανία μια ημερομηνία-ορόσημο σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις, καθώς από εκείνη την ημέρα είναι σε ισχύ το sulphur cap του ΙΜΟ.
Περίπου δυόμισι χρόνια μετά, μπορεί το debate για την ενδεικτικότερη λύση για τη συμμόρφωση με το sulphur cap να έχει εξασθενίσει, ωστόσο η αλλαγή συσχετισμών στον κλάδο της ενέργειας οδηγεί σε νέα δεδομένα.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 24,5% του στόλου σε όρους τονάζ ή 4.730 πλοία φέρουν συστήματα scrubber, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research. Tην ίδια ώρα, μέχρι στιγμής φέτος έχουν παραγγελθεί 26 νεότευκτα πλοία, που θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers ενώ ο αντίστοιχος αριθμός των πλοίων αυτών το 2021 ήταν 268.
Παράλληλα, ο μέσος όρος του spread μεταξύ VLSFO και HSFO σε κύριους κόμβους τροφοδοσίας καυσίμων ανήλθε στα $420,50/τόνο την Τρίτη 5 Ιουλίου, σύμφωνα με τον δείκτη G20 του Ship & Bunker.
Διυλιστήρια σε Ευρώπη και ΗΠΑ αυξάνουν την παραγωγή fuel oil, προκειμένου να αντικατασταθεί το ρωσικό πετρέλαιο, και ως εκ τούτου μεγάλο μέρος της παραγωγής αυτής κατευθύνεται για ναυτιλιακή χρήση. Συγχρόνως, το ρωσικό πετρέλαιο που δεν κατευθύνεται στο US Gulf εισέρχεται επίσης στην αγορά ναυτιλιακών καυσίμων. Οι παραπάνω εξελίξεις έχουν ως απόρροια η τιμή του HSFO να είναι χαμηλότερη από αυτήν του VLSFO τους τελευταίους μήνες και το spread να αυξάνεται.
Με βάση τα παραπάνω και παίρνοντας ως δεδομένο ότι η τιμή του πετρελαίου δεν θα υποχωρήσει σημαντικά στο εγγύς μέλλον, το spread VLSFO-HSFO δύσκολα θα μειωθεί, φέρνοντας χαμόγελα στους πλοιοκτήτες που έχουν επιλέξει την οδό των scrubbers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ