
Το ράλι που κατέγραψε η αγορά των containerships κορυφώθηκε εντός των τελευταίων μηνών και πλέον οι ναύλοι βρίσκονται σε καθοδική πορεία. Όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση της Drewry, τα σημάδια δείχνουν ότι η αγορά βρίσκεται στην αρχή του τέλους, όμως η επιστροφή σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα έναντι εκείνων που κατεγράφησαν εντός των πανδημικών ετών δεν θα είναι ταχεία.
Ειδικότερα, οι επικρατούσες συνιστώσες στην παγκόσμια οικονομία έχουν οδηγήσει σε πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια των μεταφερόμενων containers. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν έχει οδηγήσει τους ναύλους σε απότομη πτώση, αλλά σε έναν σταδιακό ρυθμό διόρθωσης, ο οποίος επιμένει τις τελευταίες εβδομάδες.
Όπως σημειώνει η Drewry, η ναυλαγορά των containerships έχει στη διάθεσή της ένα τελευταίο σημαντικό στήριγμα: τη συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες. Σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται σε λιμένες ανά τον κόσμο, γεγονός που προκαλεί μείωση της προσφοράς και προσφέρει στήριξη στους ναύλους.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα σχετικής έρευνας της Drewry έως τις 31 Μαΐου 2022: σχεδόν εννιά στους δέκα (88%) ερωτηθέντες απάντησαν ότι δεν αναμένουν κανονικότητα στα επίπεδα λιμενικής συμφόρησης στη Βόρεια Αμερική νωρίτερα του 2023. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους λιμένες της Ασίας ήταν ίσο με 67% και για εκείνους της Ευρώπης με 73%.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι η ναυλαγορά των containerships θα υποστεί σημαντικό πλήγμα το β’ εξάμηνο του 2023, οπότε και τα επίπεδα λιμενικής συμφόρησης θα έχουν υποχωρήσει αρκετά, αλλά και θα έχουν ξεκινήσει παραδόσεις containerships μετά το μπαράζ παραγγελιών του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ