
Το ράλι που κατέγραψε η αγορά των containerships κορυφώθηκε εντός των τελευταίων μηνών και πλέον οι ναύλοι βρίσκονται σε καθοδική πορεία. Όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση της Drewry, τα σημάδια δείχνουν ότι η αγορά βρίσκεται στην αρχή του τέλους, όμως η επιστροφή σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα έναντι εκείνων που κατεγράφησαν εντός των πανδημικών ετών δεν θα είναι ταχεία.
Ειδικότερα, οι επικρατούσες συνιστώσες στην παγκόσμια οικονομία έχουν οδηγήσει σε πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια των μεταφερόμενων containers. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν έχει οδηγήσει τους ναύλους σε απότομη πτώση, αλλά σε έναν σταδιακό ρυθμό διόρθωσης, ο οποίος επιμένει τις τελευταίες εβδομάδες.
Όπως σημειώνει η Drewry, η ναυλαγορά των containerships έχει στη διάθεσή της ένα τελευταίο σημαντικό στήριγμα: τη συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες. Σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται σε λιμένες ανά τον κόσμο, γεγονός που προκαλεί μείωση της προσφοράς και προσφέρει στήριξη στους ναύλους.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα σχετικής έρευνας της Drewry έως τις 31 Μαΐου 2022: σχεδόν εννιά στους δέκα (88%) ερωτηθέντες απάντησαν ότι δεν αναμένουν κανονικότητα στα επίπεδα λιμενικής συμφόρησης στη Βόρεια Αμερική νωρίτερα του 2023. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους λιμένες της Ασίας ήταν ίσο με 67% και για εκείνους της Ευρώπης με 73%.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι η ναυλαγορά των containerships θα υποστεί σημαντικό πλήγμα το β’ εξάμηνο του 2023, οπότε και τα επίπεδα λιμενικής συμφόρησης θα έχουν υποχωρήσει αρκετά, αλλά και θα έχουν ξεκινήσει παραδόσεις containerships μετά το μπαράζ παραγγελιών του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ