
Ο κρίσιμος ρόλος των εφοδιαστικών αλυσίδων για το παγκόσμιο εμπόριο έχει καταστεί εμφανής εντός των πανδημικών ετών, οπότε και πληθώρα παραγόντων έχουν προκαλέσει κομφούζιο σε αυτές. Καθώς η παγκόσμια οικονομία αποπειράται να εισέλθει στη μετα-πανδημική εποχή, δημοσίευμα του Bloomberg καταδεικνύει τις τέσσερις κορυφαίες προκλήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπες οι χερσαίες εφοδιαστικές αλυσίδες, προκαλώντας ανησυχία για το βραχυπρόθεσμο μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου.
Ειδικότερα, το 42% όλων των εμπορευμάτων που μεταφέρονται μέσω containerships από την Ασία στις ΗΠΑ φτάνει στους λιμένες του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς. Επί του παρόντος, οι εν λόγω λιμένες ταλανίζονται από πληθώρα προβλημάτων, τα οποία πηγάζουν από τις χερσαίες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Κατ’ αρχάς, υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην απομάκρυνση containers από τους λιμένες που προορίζονται να φορτωθούν σε κάποιο τρένο. Τα εν λόγω containers έχουν τριπλασιαστεί από τον Φεβρουάριο και τη Δευτέρα 27 Ιουνίου ανέρχονταν σε περίπου 28.000, καταλαμβάνοντας χώρο στις αποθήκες των λιμανιών και προκαλώντας καθυστερήσεις και στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Την ίδια ώρα, υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην αποχώρηση containers μέσω φορτηγών από τους λιμένες. Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο περισσότερο μιας έλλειψης παραγωγικότητας εντός του λιμένα παρά μιας έλλειψης οδηγών.
Επιπλέον, στους τερματικούς αποθήκευσης containers των δύο λιμένων, ο διαθέσιμος χώρος βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, ίσα με 0,3%. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο διαθέσιμος χώρος θα άγγιζε το 5% σημείωσε ο Executive Director του λιμένα του Λος Άντζελες, Gene Seroka.
Φωτό: Alex Hofford/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ