
Ο γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός CMA CGM και η πολυεθνική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου Shell σύναψαν συμφωνίες συνεργασίας προκειμένου να επιταχύνουν την απανθρακοποίηση του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταίροι υπέγραψαν μια πολυετή συμφωνία για την προμήθεια καυσίμου LNG στα χωρητικότητας 13.000 TEU containerships της CMA CGM στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, ξεκινώντας από το δεύτερο μισό του 2023. Τις επιχειρήσεις εφοδιασμού θα αναλάβει η FueLNG, μια κοινοπραξία μεταξύ της μονάδας της Shell στη Σιγκαπούρη και της Keppel Offshore & Marine Ltd (Keppel O&M), χρησιμοποιώντας το πλοίο FueLNG Bellina το οποίο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία καθώς και ένα ακόμα πλοίο ανεφοδιασμού καυσίμου LNG χωρητικότητας 18,000 κ.μ. το οποίο θα παραδοθεί το 2023.
Εκτός από τη συμφωνία για την προμήθεια καυσίμου LNG στα πλοία της CMA CGM, οι δύο εταιρείες υπέγραψαν επίσης ένα μνημόνιο συνεργασίας το οποίο αφορά την προώθηση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα όπως τα βιοκαύσιμα, το βιομεθάνιο και η πράσινη μεθανόλη, καθώς και την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων που περιλαμβάνουν τεχνολογίες ανάμειξης καυσίμου LNG και υδρογόνου, τεχνολογικές λύσεις για τη μείωση του φαινομένου της ολίσθησης μεθανίου και συστήματα κυψελών καυσίμου. Τέλος, θα διερευνήσουν τις δυνατότητες χρήσης εθελοντικών αλλά και υποχρεωτικών μηχανισμών εμπορίας πιστώσεων άνθρακα, ενώ θα εστιάσουν και στην ανάπτυξη πολιτικών για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών ανθρακικών εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ