
Τους τελευταίους μήνες μετά τη ρωσική εισβολή καταγράφεται μια άνευ προηγουμένου αλλαγή συσχετισμών στο θαλάσσιο εμπόριο ενέργειας, με τις χώρες παγκοσμίως να καλούνται να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα αποθέματα.
Στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων, ο άνθρακας επαναπροσδιορίζει τη θέση του και αναδύεται ξανά ως η κυρίαρχη μορφή ενέργειας, δίνοντας ώθηση στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ευρωπαϊκές χώρες αναπροσαρμόζουν τα ενεργειακά τους πλάνα και δεν είναι τυχαίο ότι ένας σημαντικός αριθμός μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με τη χρήση άνθρακα τίθενται ξανά σε λειτουργία. Συνεπώς, περισσότερα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους, κυρίως Capesizes, έμφορτα με άνθρακα, κατευθύνονται προς την Ευρώπη, η οποία πλέον βλέπει το μέλλον της μακριά από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά. Στην πραγματικότητα, τα bulk carriers καταγράφουν μια κάποια διόρθωση το τελευταίο διάστημα και ο άνθρακας συντελεί προκειμένου οι ναύλοι να μην υποχωρήσουν περαιτέρω, δεδομένης της εξασθενημένης ζήτησης για iron ore. Είναι χαρακτηριστικό ότι, την εβδομάδα 20-26 Ιουνίου, 71 bulkers ξεφόρτωσαν 10,77 εκατ. τόνους iron ore στην Κίνα, σημειώνοντας πτώση 6% σε εβδομαδιαία βάση και 9% σε ετήσια.
Στον αντίποδα, οι αμερικανικές εξαγωγές άνθρακα στην Ευρώπη παρουσιάζονται ενισχυμένες, δίνοντας φτερά στα διατλαντικά ταξίδια των Capesizes. Η Νότια Αφρική επίσης γεφυρώνει έως έναν βαθμό το κενό της Ρωσίας και τους πρώτους πέντε μήνες του 2022 εξήγαγε 40% περισσότερο άνθρακα στην Ευρώπη, ενώ το 15% των εξαγωγών από το Richards Bay είχαν προορισμό την Ευρώπη έναντι 4% το 2021.
Αναλυτές σημειώνουν ότι, με την παρούσα εικόνα, η ανοδική ζήτηση για άνθρακα θα παράσχει στήριξη στα bulkers και το δ’ τρίμηνο του έτους. Ερωτηματικό όμως παραμένει κατά πόσο ο άνθρακας από μόνος του θα κρατάει την αγορά σε υγιή επίπεδα, δεδομένου ότι οι παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν σημαντικά το εμπόριο άλλων ξηρών φορτίων, όπως το σιδηρομετάλλευμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ