
Σε διαδικασία αναδιάταξης των εμπορικών της ροών βρίσκεται η Ρωσία με επίκεντρο τα μέλη του γκρουπ των BRICS. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του γερμανικού μέσου DW, σε πρόσφατη διαδικτυακή τοποθέτησή του ο Ρώσος πρόεδρος κάλεσε για σύσφιξη των εμπορικών σχέσεων των χωρών του γκρουπ.
Στο γκρουπ των BRICS ανήκουν η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα και η Νότια Αφρική. Οι εν λόγω οικονομίες αντιστοιχούν περίπου στο 25% του παγκόσμιου ΑΕΠ και σε περισσότερο από το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Ο Ρώσος πρόεδρος επέκρινε τη στάση της Δύσης, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, έρχεται σε αντίθεση με την κοινή οικονομική λογική. Η κριτική του προέδρου Πούτιν αφορά το μπαράζ κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από διεθνείς δυνάμεις ενάντια στη Ρωσία, με επίκεντρο τις δυτικές χώρες.
Η Ρωσία έχει αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές της προς την Κίνα και την Ινδία, ειδικά στον τομέα της ενέργειας. Την ίδια ώρα ενισχύεται η συνεργασία στον τομέα της γεωργίας, καθώς οι ρωσικές εξαγωγές λιπασμάτων προς τις χώρες του γκρουπ των BRICS παρουσιάζουν ανοδική τάση.
Όσον αφορά αποκλειστικά την Κίνα, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη καταδεικνύεται μέρα με τη μέρα ολοένα κρισιμότερος σύμμαχος της Μόσχας. Άλλωστε, η Κίνα έχει αρνηθεί να καταδικάσει τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, την οποία αποκαλεί «ειδική στρατιωτική επιχείρηση», ενώ έχει ασκήσει κριτική στις δυτικές χώρες για τις βλέψεις επέκτασης των αμυντικών τους συμμαχιών, οι οποίες επηρεάζουν και το Πεκίνο.
Παράλληλα, ένας άλλος εμπορικός εταίρος της Ρωσίας κατέθεσε αίτηση ένταξης στους BRICS. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του ΑΠΕ-ΜΠΕ επικαλούμενο δηλώσεις Ιρανού αξιωματούχου, το Ιράν κατέθεσε αίτηση ένταξης.
Επιπλέον, σύμφωνα με δηλώσεις τόσο της εκπροσώπου του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών όσο και του προέδρου της Αργεντινής, Αλμπέρτο Φερνάντες, η Αργεντινή επιθυμεί την ένταξή της στους BRICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ