
Σε διαδικασία αναδιάταξης των εμπορικών της ροών βρίσκεται η Ρωσία με επίκεντρο τα μέλη του γκρουπ των BRICS. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του γερμανικού μέσου DW, σε πρόσφατη διαδικτυακή τοποθέτησή του ο Ρώσος πρόεδρος κάλεσε για σύσφιξη των εμπορικών σχέσεων των χωρών του γκρουπ.
Στο γκρουπ των BRICS ανήκουν η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα και η Νότια Αφρική. Οι εν λόγω οικονομίες αντιστοιχούν περίπου στο 25% του παγκόσμιου ΑΕΠ και σε περισσότερο από το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Ο Ρώσος πρόεδρος επέκρινε τη στάση της Δύσης, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, έρχεται σε αντίθεση με την κοινή οικονομική λογική. Η κριτική του προέδρου Πούτιν αφορά το μπαράζ κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από διεθνείς δυνάμεις ενάντια στη Ρωσία, με επίκεντρο τις δυτικές χώρες.
Η Ρωσία έχει αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές της προς την Κίνα και την Ινδία, ειδικά στον τομέα της ενέργειας. Την ίδια ώρα ενισχύεται η συνεργασία στον τομέα της γεωργίας, καθώς οι ρωσικές εξαγωγές λιπασμάτων προς τις χώρες του γκρουπ των BRICS παρουσιάζουν ανοδική τάση.
Όσον αφορά αποκλειστικά την Κίνα, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη καταδεικνύεται μέρα με τη μέρα ολοένα κρισιμότερος σύμμαχος της Μόσχας. Άλλωστε, η Κίνα έχει αρνηθεί να καταδικάσει τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, την οποία αποκαλεί «ειδική στρατιωτική επιχείρηση», ενώ έχει ασκήσει κριτική στις δυτικές χώρες για τις βλέψεις επέκτασης των αμυντικών τους συμμαχιών, οι οποίες επηρεάζουν και το Πεκίνο.
Παράλληλα, ένας άλλος εμπορικός εταίρος της Ρωσίας κατέθεσε αίτηση ένταξης στους BRICS. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του ΑΠΕ-ΜΠΕ επικαλούμενο δηλώσεις Ιρανού αξιωματούχου, το Ιράν κατέθεσε αίτηση ένταξης.
Επιπλέον, σύμφωνα με δηλώσεις τόσο της εκπροσώπου του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών όσο και του προέδρου της Αργεντινής, Αλμπέρτο Φερνάντες, η Αργεντινή επιθυμεί την ένταξή της στους BRICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ