
Η εταιρεία Proman Stena Bulk, κοινοπραξία μεταξύ του κορυφαίου παγκοσμίως παραγωγού μεθανόλης Proman και της Stena Bulk, μιας από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων, ανακοίνωσε πρόσφατα την παραλαβή του πρώτου της νεότευκτου δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης μεθανόλης, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα τις εμπορικές του δραστηριότητες.
Το χωρητικότητας 49.999 dwt πλοίο, με την ονομασία «Stena Pro Patria», αποτελεί το πρώτο από μια σειρά συνολικά έξι καινοτόμων MR δεξαμενόπλοιων IMOIIMeMAX, τα οποία διαθέτουν κινητήρες διπλού καυσίμου της ΜΑΝ και κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Co. Ltd. (GSI). Δύο ακόμα πλοία της εν λόγω σειράς, τα «Stena Pro Marine» και «Stena Promise», είναι επίσης προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Το «Stena Pro Patria» θα αναχωρήσει από το ναυπηγείο GSI με προορισμό το Ουλσάν της Νότιας Κορέας, όπου και θα εφοδιαστεί με καύσιμη μεθανόλη, ενώ στη συνέχεια θα αφιχθεί στο Τρινιντάντ και Τομπάγκο για την τελετή ονοματοδοσίας του. Το πλοίο θα καταναλώνει ως καύσιμο μεθανόλη, αντιπροσωπεύοντας την προσήλωση της Proman Stena Bulk στον ρόλο της μεθανόλης ως βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Με αναμενόμενη κατανάλωση 12.500 τόνων καυσίμου μεθανόλης ετησίως, το «Stena Pro Patria» θα αποτελεί ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο, το οποίο σχεδόν θα εξαλείφει τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και των βλαβερών σωματιδίων, ενώ θα παράγει 60% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και θα περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα.
Η παράδοση του «Stena Pro Patria» αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο για την Proman Stena Bulk, καθώς η κοινοπραξία συνεχίζει να υποστηρίζει την υιοθέτηση της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός βιωσιμότερου μέλλοντος για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Φωτό: www.proman.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ