
Η δραστηριότητα της liner ναυτιλίας σε routes εντός της Ευρώπης τα οποία περιλαμβάνουν port calls στην Αγία Πετρούπολη έχει μειωθεί αισθητά τους τελευταίους μήνες. Όπως σημειώνει η Alphaliner, στις αρχές Φεβρουαρίου η μεταφορική ικανότητα του στόλου που προσέγγιζε τον ρωσικό λιμένα άγγιζε τα 96.400 TEUs. Την 1η Ιουνίου, η αντίστοιχη μεταφορική ικανότητα των πλοίων ανερχόταν σε 15.700 TEUs.
Ειδικότερα, η MSC και η CMA CGM, δύο από τους ισχυρότερους κολοσσούς της αγοράς containerships, είναι οι μόνες που προσφέρουν δρομολόγια τα οποία περιλαμβάνουν το λιμάνι, ενώ άλλες εταιρείες, όπως η Unifeeder και η COSCO, αποστέλλουν πλοία στο λιμάνι εκτός προκαθορισμένων δρομολογίων.
Οι προαναφερθείσες εξελίξεις έχουν οδηγήσει στη χρήση containerships μικρής μεταφορικής ικανότητας σε άλλα trade routes. Σύμφωνα με την Alphaliner, οκτώ containerships αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 24.200 TEUs αξιοποιούνται πλέον σε διατλαντικά routes, όπου υπάρχει ισχυρή ζήτηση.
Την ίδια ώρα, πληθώρα containerships αξιοποιούνται σε routes στη Βόρεια Ευρώπη, με επίκεντρο τη Φινλανδία, την Πολωνία, τα βαλκανικά κράτη αλλά και τις Σκανδιναβικές χώρες. Πρόκειται για 22 πλοία αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 37.800 TEUs.
Τέλος, ακόμη επτά πλοία αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 10.700 TEUs αξιοποιούνται σε routes από τη Βόρεια Ευρώπη στη Μεσόγειο ή εντός της Μεσογείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Η Ιαπωνία συνιστά μια χώρα με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, η οικονομία της στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές της. Η…
Καθώς τα βιοκαύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως βιώσιμη επιλογή για την πρόωση των πλοίων, οι συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενεργειακών κολοσσών αυξάνονται,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ