
Οι απώλειες εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα είναι σε άνοδο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του World Shipping Council (WSC).
Το 2021, οι εταιρείες τακτικών γραμμών διαχειρίστηκαν 6.300 containerships, τα οποία μετέφεραν σε 241 εκατ. containers ζωτικής σημασίας εμπορεύματα αξίας $7 τρισ. Σύμφωνα με την έκθεση του WSC με δεδομένα για τη χρονική περίοδο 2020-2021, τα εμπορευματοκιβώτια που χάθηκαν από τα πλοία στη θάλασσα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 0,001%. Ωστόσο, ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός των απωλειών εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί. Από τότε που το WSC πραγματοποιεί την έρευνα, η αύξηση είναι της τάξης του 18%, με κατά μέσο όρο 1.629 εμπορευματοκιβώτια ετησίως να χάνονται στη θάλασσα.
Οι παράγοντες που οδηγούν σε τέτοιου είδους περιστατικά ποικίλλουν: από ακραίες καιρικές συνθήκες και προσαράξεις έως συγκρούσεις πλοίων. Μάλιστα, τον χειμώνα 2020-2021 δυσμενή καιρικά φαινόμενα είχαν ως αποτέλεσμα ο μέσος όρος απωλειών το έτος 2020-2021 να αυξηθεί στα 3.113 εμπορευματοκιβώτια έναντι 779 το αμέσως προηγούμενο έτος. Η εν λόγω αύξηση είναι ίση με 300%.
«Τα containerships είναι σχεδιασμένα να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια με ασφάλεια και οι μεταφορείς ακολουθούν αυστηρές διαδικασίες ασφάλειας. Όταν όμως οι αριθμοί “παίρνουν τον λάθος δρόμο”, πρέπει να κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να βρούμε τα αίτια και να αυξήσουμε την ασφάλεια», σημειώνει ο John Butler, πρόεδρος και CEO του WSC.
Φωτό: EPA/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ