
Οι απώλειες εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα είναι σε άνοδο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του World Shipping Council (WSC).
Το 2021, οι εταιρείες τακτικών γραμμών διαχειρίστηκαν 6.300 containerships, τα οποία μετέφεραν σε 241 εκατ. containers ζωτικής σημασίας εμπορεύματα αξίας $7 τρισ. Σύμφωνα με την έκθεση του WSC με δεδομένα για τη χρονική περίοδο 2020-2021, τα εμπορευματοκιβώτια που χάθηκαν από τα πλοία στη θάλασσα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 0,001%. Ωστόσο, ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός των απωλειών εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί. Από τότε που το WSC πραγματοποιεί την έρευνα, η αύξηση είναι της τάξης του 18%, με κατά μέσο όρο 1.629 εμπορευματοκιβώτια ετησίως να χάνονται στη θάλασσα.
Οι παράγοντες που οδηγούν σε τέτοιου είδους περιστατικά ποικίλλουν: από ακραίες καιρικές συνθήκες και προσαράξεις έως συγκρούσεις πλοίων. Μάλιστα, τον χειμώνα 2020-2021 δυσμενή καιρικά φαινόμενα είχαν ως αποτέλεσμα ο μέσος όρος απωλειών το έτος 2020-2021 να αυξηθεί στα 3.113 εμπορευματοκιβώτια έναντι 779 το αμέσως προηγούμενο έτος. Η εν λόγω αύξηση είναι ίση με 300%.
«Τα containerships είναι σχεδιασμένα να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια με ασφάλεια και οι μεταφορείς ακολουθούν αυστηρές διαδικασίες ασφάλειας. Όταν όμως οι αριθμοί “παίρνουν τον λάθος δρόμο”, πρέπει να κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να βρούμε τα αίτια και να αυξήσουμε την ασφάλεια», σημειώνει ο John Butler, πρόεδρος και CEO του WSC.
Φωτό: EPA/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…

Σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν οι τιμές του πετρελαίου σήμερα, με το Brent να υποχωρεί στα $60,21/βαρέλι (-0,6%) και το WTI στα $56,47, καθώς ενισχύονται…

Την επίσημη προσθήκη του δεξαμενόπλοιου «Geneva Star» στον στόλο της Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, σηματοδότησε η τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε…

Όταν ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε στις 2 Απριλίου σαρωτικούς «ανταποδοτικούς» δασμούς στα εισαγόμενα προϊόντα στις ΗΠΑ προκάλεσε σοκ και δέος στις περισσότερες…

Ο νοτιοκορεατικός όμιλος Hanwha αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο μέτοχο της ναυπηγικής εταιρείας Austal. Με την εξασφάλιση επιπλέον βάσεων παραγωγής στις ΗΠΑ, πέραν του ναυπηγείου…

Έντονη απόκλιση στην υιοθέτηση τεχνολογιών διπλού καυσίμου μεταξύ των κλάδων ξηρού και υγρού φορτίου καταγράφουν τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue. Ενώ και οι δύο…

O Lloyd’s Register (LR) συγκάλεσε την τελευταία συνεδρίαση του Hellenic Technical Committee (HTC) στην Αθήνα στις 27 Νοεμβρίου, συγκεντρώνοντας περίπου 60 ανώτερα στελέχη και…

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ