
Ο πληθωρισμός βρίσκεται σε ανοδική πορεία επί σειρά μηνών, απόρροια μεταξύ άλλων των ανατιμήσεων των ενεργειακών αγαθών, επηρεάζοντας την παγκόσμια οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει αγγίξει υψηλά 40 ετών, ενώ στην Αυστρία υψηλά 48 ετών και στη Γαλλία 24 ετών.
Οι κεντρικές τράπεζες έχουν ήδη αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα προς αντιμετώπιση του πληθωρισμού, υπό τη μορφή αύξησης των επιτοκίων.
Ωστόσο, η επίδραση τέτοιων κινήσεων στις ναυτιλιακές αγορές δεν αναμένεται να είναι σημαντική. Στην αγορά των containerships, ακόμα και αν η ζήτηση καταγράψει πτώση και οι ναύλοι ακολουθήσουν κατά πόδας, θα παραμείνουν σε υγιή επίπεδα.
Στην αγορά των bulk carriers, οι εκτιμήσεις παραμένουν αισιόδοξες, καθώς έχουν ήδη ανακοινωθεί σημαντικά έργα υποδομών, τα οποία θα πραγματοποιηθούν παρά τον πληθωρισμό ή την αύξηση των επιτοκίων. Εκτός αυτού, καθώς οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου βρίσκονται στα ύψη, η ζήτηση για άνθρακα εκτιμάται πως θα παραμείνει υψηλή, προσφέροντας περαιτέρω υποστήριξη στα bulk carriers.
Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, το ιδιαίτερο χαμηλό orderbook συνιστά κύρια παράμετρο στις εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ναυλαγοράς εντός του επόμενου έτους. Επιπλέον, η στροφή των ευρωπαϊκών αγορών στο LNG αποτελεί ούριο άνεμο για τα LNG carriers και δύσκολα θα ανακοπεί από τον πληθωρισμό.
Ωστόσο, μια πραγματική πρόκληση για τη ναυτιλιακή δραστηριότητα δύναται να αποτελέσει η επιβολή νέων lockdowns στην Κίνα, και δη στη Σαγκάη, την οικονομική πρωτεύουσα της χώρας.
Πηγή: Xclusiv Shipbrokers Weekly – 20th June 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ