
Το επενδυτικό ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών στρέφεται στη ναυπήγηση πλοίων κατανάλωσης διπλού καυσίμου, απόρροια μεταξύ άλλων των εξαιρετικά υψηλών τιμών που καταγράφει το VLSFO, οι οποίες περιορίζουν την κερδοφορία των πλοίων που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα και δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BusinessKorea, τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για 154 πλοία, εκ των οποίων τα 68 θα έχουν τη δυνατότητα κατανάλωσης LNG ή μεθανόλης ‒ πιο συγκεκριμένα, τα 30 από τα 111 που θα ναυπηγήσει η KSOE (Korea Shipbuilding & Offshore Engineering), όλα τα πλοία που θα ναυπηγήσει η DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) και τα 14 από τα 19 που θα ναυπηγήσει η Samsung Heavy Industries.
Επιπλέον, από εκείνα που θα καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα, η πλειονότητα αναμένεται να είναι εξοπλισμένα με scrubber ή να μπορούν να μετασκευαστούν ώστε να καταναλώνουν LNG, αμμωνία ή υδρογόνο ως καύσιμο μελλοντικά.
Παράλληλα, το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα πλοία κατανάλωσης διπλού καυσίμου επί του συνόλου του στόλου αυξάνεται σταδιακά τα τελευταία έτη: από το 2,2% στο 3,9% από το 2017 έως το 2021, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει το 5% εντός του 2022.
Φωτό: Solvita Vita/ Pixels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ