
Το επενδυτικό ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών στρέφεται στη ναυπήγηση πλοίων κατανάλωσης διπλού καυσίμου, απόρροια μεταξύ άλλων των εξαιρετικά υψηλών τιμών που καταγράφει το VLSFO, οι οποίες περιορίζουν την κερδοφορία των πλοίων που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα και δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BusinessKorea, τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για 154 πλοία, εκ των οποίων τα 68 θα έχουν τη δυνατότητα κατανάλωσης LNG ή μεθανόλης ‒ πιο συγκεκριμένα, τα 30 από τα 111 που θα ναυπηγήσει η KSOE (Korea Shipbuilding & Offshore Engineering), όλα τα πλοία που θα ναυπηγήσει η DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) και τα 14 από τα 19 που θα ναυπηγήσει η Samsung Heavy Industries.
Επιπλέον, από εκείνα που θα καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα, η πλειονότητα αναμένεται να είναι εξοπλισμένα με scrubber ή να μπορούν να μετασκευαστούν ώστε να καταναλώνουν LNG, αμμωνία ή υδρογόνο ως καύσιμο μελλοντικά.
Παράλληλα, το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα πλοία κατανάλωσης διπλού καυσίμου επί του συνόλου του στόλου αυξάνεται σταδιακά τα τελευταία έτη: από το 2,2% στο 3,9% από το 2017 έως το 2021, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει το 5% εντός του 2022.
Φωτό: Solvita Vita/ Pixels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε 1,43 δισ. Ευρώ ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean για το εννεάμηνο του 2025, αυξημένος κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο…

Fast-track διαδικασίες κινεί η Γουινέα για την ανάπτυξη διυλιστηρίων αλουμίνας και εργοστασίων iron ore pellets, προκειμένου να τερματίσει δεκαετίες εξαγωγών ακατέργαστου μεταλλεύματος, δήλωσε ο…

Το κύμα δασμών του Προέδρου Τραμπ αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις τιμές προϊόντων για τους καταναλωτές πριν από τις γιορτές, αν και μέχρι στιγμής…

Η Lukoil βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου κύκλου αναταράξεων, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις αρχίζουν να περιορίζουν ουσιαστικά τη διεθνή της δραστηριότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία δύο εκ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, του Ρότερνταμ και του Ντούισμπουργκ, εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας. Μέσα…

Σε σταθερά επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, διατηρούνται οι παραγγελίες πλοίων καθαρότερων καυσίμων, παρά το γεγονός ότι φέτος οι συνολικές παραγγελίες κινούνται σε χαμηλότερα…

Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία…

«Η Ελλάδα και η Θράκη, συγκεκριμένα, μετατρέπεται σε ένα διεθνές ενεργειακό κέντρο. Και η πατρίδα μας απέδειξε έμπρακτα ότι μπορεί να ασκεί πολύ αποτελεσματική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ