
Αυξητικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται στις ναυλαγορές, με τα bulk carriers και τα tankers να οδηγούν την ανοδική πορεία. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο σχετικός δείκτης των ναυλαγορών ClarkSea κατέγραψε άνοδο 5% την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 17 Ιουνίου και διαμορφώθηκε στα $41.909/ημέρα.
Ειδικότερα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα Capesize πλοίο στη spot αγορά σημείωσε άνοδο 40% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $15.219, ενώ ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά για ένα Panamax πλοίο διαμορφώθηκε στα $22.055/ημέρα, έχοντας καταγράψει άνοδο 10%.
Παράλληλα, αυξητικές είναι οι τάσεις και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, με επίκεντρο τα MR clean tankers: ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα MR clean tankers κατέγραψε αύξηση 17% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $44.366. Στην αγορά των dirty, τα κέρδη των Suezmax δεξαμενόπλοιων σημείωσαν άνοδο 76%, στα $24.124/ημέρα, ενώ τα κέρδη ενός VLCC που δεν φέρει scrubber παρέμειναν κάτω από το μηδέν.
Ωστόσο, στην αγορά των gas carriers, οι τάσεις ήταν πτωτικές. Στα VLGCs οι ναύλοι υποχώρησαν περαιτέρω, με τον μέσο όρο των κερδών στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα να σημειώνουν πτώση 37% σε εβδομαδιαία βάση και να διαμορφώνονται στα $28.356/ημέρα. Στα LNG carriers, o μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σημείωσε πτώση 21% σε εβδομαδιαία βάση και ανήλθε σε $76.750/ημέρα.
Τέλος, οι συνθήκες στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships, και δη των feeders, παραμένουν εξαιρετικές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ