
O κόσμος θα πληρώσει βαρύ τίμημα για τον πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, προειδοποιεί ο ΟΟΣΑ.
«Η έκταση που η ανάπτυξη θα μειωθεί και ο πληθωρισμός θα αυξηθεί θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη του πολέμου αλλά είναι σαφές ότι οι φτωχότεροι θα πληγούν περισσότερο», σημειώνει.
Ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας θα επιβραδυνθεί στο 3% φέτος από 4,5% που προέβλεπε τον περασμένο Δεκέμβριο και στο 2,8% το 2023. Ο πληθωρισμός προβλέπεται να διαμορφωθεί σχεδόν στο 9% στις χώρες του ΟΟΣΑ το 2022, διπλάσιος σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη.
«Ο αυξημένος πληθωρισμός σε όλο τον κόσμο διαβρώνει το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και το βιοτικό επίπεδο, μειώνοντας την κατανάλωση. Η αβεβαιότητα αποθαρρύνει τις επιχειρηματικές επενδύσεις και απειλεί να μειώσει την προσφορά για τα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, η πολιτική της Κίνας για μηδενική ανοχή στα κρούσματα συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τις παγκόσμιες προοπτικές, να μειώνει την εγχώρια ανάπτυξη και να διαταράσσει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες».
Οι ευρωπαϊκές οικονομίες πασχίζουν να απεξαρτηθούν από τα ρωσικά καύσιμα, αλλά «επειδή οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας μπορεί να μην είναι εύκολο να βρεθούν γρήγορα, υπάρχει κίνδυνος υψηλότερων τιμών ή ακόμη και ελλείψεων. Αν ο πόλεμος κλιμακωθεί ή γίνει πιο παρατεταμένος, οι προοπτικές θα επιδεινώνονταν, ιδιαίτερα για τις χώρες χαμηλού εισοδήματος και την Ευρώπη», σημειώνει ο ΟΟΣΑ.
Ο Οργανισμός εκτιμά ότι λόγω των υψηλών επιπέδων πληθωρισμού και απασχόλησης δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για χαλαρή νομισματική πολιτική. «Η άρση των μέτρων στήριξης είναι επομένως δικαιολογημένη σε όλο τον κόσμο, αλλά με ιδιαίτερη προσοχή στην Ευρώπη όπου κυριαρχεί ο πληθωρισμός από την πλευρά της προσφοράς».
Για τη δημοσιονομική πολιτική, ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι διαχείρισή της είναι ιδιαίτερα περίπλοκη και προσθέτει ότι «λόγω των σημερινών επιπέδων ανάπτυξης, απασχόλησης και πληθωρισμού, η ανάγκη για στήριξη των εισοδημάτων στο σύνολο της οικονομίας δεν υφίσταται πλέον και πρέπει να αντικατασταθεί από καλύτερα στοχευμένα μέτρα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ