
Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι των LNG carriers και των LPG carriers. Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση (30/5-3/6) του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. διαμορφώθηκε στα $88.500/ημέρα, έχοντας καταγράψει άνοδο 15%. Τα εν λόγω επίπεδα είναι διπλάσια σε σύγκριση με τον μέχρι τώρα μέσο όρο από τις αρχές του έτους.
Παράλληλα, σε υψηλά επίπεδα παραμένουν και τα κέρδη των LPG carriers, παρά το γεγονός πως κατέγραψαν πτώση. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη για ένα VLGC στη spot αγορά στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία κατέγραψαν πτώση 9% σε εβδομαδιαία βάση, σύμφωνα με την Clarksons, και διαμορφώθηκαν στα $63.362.
Παράλληλα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η άνθηση της ναυλαγοράς των gas carriers, και δη εκείνης των LNG carriers, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην επιθυμία των ναυλωτών να εξασφαλίσουν πλοία προκαταβολικά, προκειμένου να διασφαλίσουν τις μεταφορικές τους ανάγκες τον χειμώνα, γεγονός που περιόρισε την προσφορά πλοίων. Συνεπώς και πέραν της ανόδου των ναύλων στη spot αγορά, έχει σημειωθεί σημαντική άνοδος και στους ναύλους στην αγορά χρονοναυλώσεων. Οι ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους είναι περίπου ίσοι με $120.000/ημέρα.
Πηγή: Clarksons, Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ