
Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι των LNG carriers και των LPG carriers. Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση (30/5-3/6) του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. διαμορφώθηκε στα $88.500/ημέρα, έχοντας καταγράψει άνοδο 15%. Τα εν λόγω επίπεδα είναι διπλάσια σε σύγκριση με τον μέχρι τώρα μέσο όρο από τις αρχές του έτους.
Παράλληλα, σε υψηλά επίπεδα παραμένουν και τα κέρδη των LPG carriers, παρά το γεγονός πως κατέγραψαν πτώση. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη για ένα VLGC στη spot αγορά στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία κατέγραψαν πτώση 9% σε εβδομαδιαία βάση, σύμφωνα με την Clarksons, και διαμορφώθηκαν στα $63.362.
Παράλληλα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η άνθηση της ναυλαγοράς των gas carriers, και δη εκείνης των LNG carriers, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην επιθυμία των ναυλωτών να εξασφαλίσουν πλοία προκαταβολικά, προκειμένου να διασφαλίσουν τις μεταφορικές τους ανάγκες τον χειμώνα, γεγονός που περιόρισε την προσφορά πλοίων. Συνεπώς και πέραν της ανόδου των ναύλων στη spot αγορά, έχει σημειωθεί σημαντική άνοδος και στους ναύλους στην αγορά χρονοναυλώσεων. Οι ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους είναι περίπου ίσοι με $120.000/ημέρα.
Πηγή: Clarksons, Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ