
Σημάδια βελτίωσης δείχνουν οι καθυστερήσεις και οι συμφορήσεις πλοίων στα διεθνή λιμάνια, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση της Sea Intelligence, ωστόσο η κατάσταση δεν έχει επιστρέψει ακόμη στην κανονικότητα.
Το ποσοστό των πλοίων που δεν είναι διαθέσιμα λόγω των ανισορροπιών στις εφοδιαστικές αλυσίδες πλέον κινείται στο 10,5% έναντι 13,8% τον περασμένο Ιανουάριο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα 3,3% του παγκόσμιου στόλου επέστρεψε στην «ενεργό δράση» μεταξύ Ιανουαρίου-Απριλίου. Βάσει σχετικού δείκτη που έχει αναπτύξει η Sea Intelligence, καταγράφεται αισθητή βελτίωση στα λιμάνια της Ευρώπης, με τη μείωση της συμφόρησης να είναι εμφανής, μην αγγίζοντας ωστόσο τα επίπεδα προ πανδημίας. Σε επίπεδο λιμένων, βελτιωμένη είναι η εικόνα σε Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα, ενώ από την άλλη Αμβούργο και Ρότερνταμ δεν δείχνουν ιδιαίτερα σημάδια «αποσυμπίεσης».
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα του Global Liner Performance (GLP) report της Sea Intelligence, το οποίο λαμβάνει υπόψη δεδομένα για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος 60+ liner εταιρειών σε 34 τακτικές γραμμές. H αξιοπιστία των μεταφορέων σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματος προσέλευσης σε ένα λιμάνι μειώθηκε κατά 1,3% τον περασμένο Απρίλιο έναντι του Μαρτίου και κατά 4,7% σε ετήσια βάση. Συνεπώς, το επίπεδο αξιοπιστίας των liner εταιρειών για τις έγκαιρες αφίξεις πλοίων τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022 κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2021. Για τις αφίξεις πλοίων που δεν ήταν έγκαιρες, ο μέσος όρος καθυστέρησης μειώθηκε στις 6,41 ημέρες τον περασμένο Απρίλιο και είναι η πρώτη φορά μετά τον Αύγουστο του 2021 που ο εν λόγω αριθμός υποχώρησε κάτω από τις 7 ημέρες. Η Maersk αποτέλεσε τον πιο «αξιόπιστο» μεταφορέα, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα κατά 47,5%, ενώ ακολούθησε η Hamburg Sud.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ