
															Ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στον κόσμο, η νοτιοκορεατική Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), δεν έχει διαθέσιμα slots προκειμένου να δεχτεί νέες παραγγελίες τουλάχιστον για τα επόμενα δυόμισι χρόνια, ανέφερε πρόσφατα στο Reuters ανώτατο στέλεχος.
Η εκρηκτική αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης εν μέσω πανδημίας ώθησε σε επίπεδα ρεκόρ τις παραγγελίες containerships, αφήνοντας ελάχιστα slots για παραγγελίες LNG carriers και ενώ ο κόσμος κινείται προς την απεξάρτηση από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά.
Με τις αμερικανικές εξαγωγές LNG να αυξάνονται, περισσότερα LNG carriers ταξιδεύουν μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ Βόρειας Ασίας και Ευρώπης, ενώ οι ευρωπαϊκές χώρες επισπεύδουν τις επενδύσεις τους σε FSRUs και τερματικούς ΥΦΑ.
Ο K.W. Kim, αντιπρόεδρος της Hyundai Heavy Industries, θυγατρικής της KSOE, ανέφερε στο Reuters ότι ένα μεγάλο κύμα παραγγελιών containerships έχει καταστήσει ανέφικτη την αποδοχή άλλων παραγγελιών από τα κινεζικά και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.
Η KSOE δεν διαθέτει άλλα slots τουλάχιστον έως το 2025, με τα containerships και τα LNG carriers να αντιπροσωπεύουν έκαστο 30% των slots. Την ίδια ώρα, σημαντικά ναυπηγεία είναι αντιμέτωπα και με τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, ενώ και οι τιμές των πρώτων υλών (χάλυβας, άνθρακας, κ.λπ.) έχουν πάρει την ανιούσα.
Ο K.W. Kim υπογράμμισε ακόμη ότι καταγράφεται σημαντική αύξηση της ζήτησης για μικρότερα δεξαμενόπλοια, όπως Aframax και MR, καθώς η Ευρώπη επιχειρεί να αυξήσει τις εισαγωγές πετρελαίου από προμηθευτές πέραν της Ρωσίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ