
Ο στόχος σταδιακής αύξησης της παραγωγής πετρελαίου με ορίζοντα τα προπανδημικά επίπεδα έχει αποτελέσει δύσκολη εξίσωση για πληθώρα χωρών του OPEC+, οι οποίες συνεχίζουν να μην επιτυγχάνουν τους στόχους παραγωγής. Όμως, η εν λόγω εξέλιξη δεν ισχύει για όλες τις χώρες του Οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα σε παραγωγή πετρελαίου στον OPEC παρήγαγε τον Απρίλιο 4,43 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, επίπεδα που συνιστούν αύξηση κατά 282.000 βαρέλια ανά ημέρα σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
Βάσει των ποσοστώσεων του OPEC+, το Ιράκ έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την παραγωγή του στα 4,5 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα από τον Ιούνιο, ενώ την ίδια ώρα η χώρα προσβλέπει σε σημαντική αύξηση των εξαγωγών της τα επόμενα έτη. Η Βαγδάτη προσβλέπει σε παραγωγή ίση με 6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα έως και το 2027.
Ωστόσο, προκειμένου αυτός ο στόχος να καταστεί εφικτός, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις με επίκεντρο τόσο την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της χώρας όσο και τη βελτίωση των υποδομών εξαγωγών της. Στις μεσοπρόθεσμες βλέψεις του Ιράκ θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν επενδύσεις για την αύξηση της δυνατότητας εξαγωγών από λιμένες μεγάλου βάθους στον νότο.
Βραχυπρόθεσμα, οι ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου δύνανται να μεταβληθούν σημαντικά. Η ζήτηση για ιρακινό πετρέλαιο στην Ευρώπη αυξάνεται εν μέσω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ενώ οι εξαγωγές του Ιράκ προς Κίνα και Ινδία ίσως επηρεαστούν από την πτώση της ζήτησης από πλευράς Κίνας εν μέσω των εξάρσεων της πανδημίας και από την προτίμηση της Ινδίας στο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο.
Εν κατακλείδι, το Ιράκ έχει την ευκαιρία να βρεθεί στο επίκεντρο επικείμενων μεταβολών στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου· αλλαγών που πιθανώς θα επιφέρουν σημαντικές μεταβολές στον χάρτη θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου.
Πηγή: Gibson Shipbrokers – Weekly Tanker Market Report | Week 20
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ