
Ο στόχος σταδιακής αύξησης της παραγωγής πετρελαίου με ορίζοντα τα προπανδημικά επίπεδα έχει αποτελέσει δύσκολη εξίσωση για πληθώρα χωρών του OPEC+, οι οποίες συνεχίζουν να μην επιτυγχάνουν τους στόχους παραγωγής. Όμως, η εν λόγω εξέλιξη δεν ισχύει για όλες τις χώρες του Οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα σε παραγωγή πετρελαίου στον OPEC παρήγαγε τον Απρίλιο 4,43 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, επίπεδα που συνιστούν αύξηση κατά 282.000 βαρέλια ανά ημέρα σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
Βάσει των ποσοστώσεων του OPEC+, το Ιράκ έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την παραγωγή του στα 4,5 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα από τον Ιούνιο, ενώ την ίδια ώρα η χώρα προσβλέπει σε σημαντική αύξηση των εξαγωγών της τα επόμενα έτη. Η Βαγδάτη προσβλέπει σε παραγωγή ίση με 6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα έως και το 2027.
Ωστόσο, προκειμένου αυτός ο στόχος να καταστεί εφικτός, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις με επίκεντρο τόσο την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της χώρας όσο και τη βελτίωση των υποδομών εξαγωγών της. Στις μεσοπρόθεσμες βλέψεις του Ιράκ θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν επενδύσεις για την αύξηση της δυνατότητας εξαγωγών από λιμένες μεγάλου βάθους στον νότο.
Βραχυπρόθεσμα, οι ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου δύνανται να μεταβληθούν σημαντικά. Η ζήτηση για ιρακινό πετρέλαιο στην Ευρώπη αυξάνεται εν μέσω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ενώ οι εξαγωγές του Ιράκ προς Κίνα και Ινδία ίσως επηρεαστούν από την πτώση της ζήτησης από πλευράς Κίνας εν μέσω των εξάρσεων της πανδημίας και από την προτίμηση της Ινδίας στο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο.
Εν κατακλείδι, το Ιράκ έχει την ευκαιρία να βρεθεί στο επίκεντρο επικείμενων μεταβολών στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου· αλλαγών που πιθανώς θα επιφέρουν σημαντικές μεταβολές στον χάρτη θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου.
Πηγή: Gibson Shipbrokers – Weekly Tanker Market Report | Week 20
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ