
Αύξηση 13,4% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, παρά το γεγονός ότι η ποσοστιαία άνοδος της αξίας των εξαγωγών ήταν υψηλότερη από εκείνη των εισαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.896,1 εκατ. ευρώ έναντι 5.460,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 26,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 857,9 εκατ. ευρώ ή 20%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 860,4 εκατ. ευρώ ή 20,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.510,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.356,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 34,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 592,8 εκατ. ευρώ ή 23,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 588,5 εκατ. ευρώ ή 23,5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.385,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.104,0 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 13,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 265,1 εκατ. ευρώ ή 14,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 271,9 εκατ. ευρώ ή 15,4%).
Το α’ τρίμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 20.069,6 εκατ. ευρώ έναντι 13.529,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 48,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.490,5 εκατ. ευρώ ή 32,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.472,7 εκατ. ευρώ ή 32,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 11.593,2 εκατ. ευρώ έναντι 8.785,4 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 32% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.599,0 εκατ. ευρώ ή 24%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.590,1 εκατ. ευρώ ή 23,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 8.476,4 εκατ. ευρώ έναντι 4.743,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 78,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.891,5 εκατ. ευρώ 47,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.882,6 εκατ. ευρώ ή 47,9%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ