
Αύξηση 13,4% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, παρά το γεγονός ότι η ποσοστιαία άνοδος της αξίας των εξαγωγών ήταν υψηλότερη από εκείνη των εισαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.896,1 εκατ. ευρώ έναντι 5.460,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 26,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 857,9 εκατ. ευρώ ή 20%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 860,4 εκατ. ευρώ ή 20,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.510,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.356,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 34,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 592,8 εκατ. ευρώ ή 23,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 588,5 εκατ. ευρώ ή 23,5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.385,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.104,0 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 13,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 265,1 εκατ. ευρώ ή 14,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 271,9 εκατ. ευρώ ή 15,4%).
Το α’ τρίμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 20.069,6 εκατ. ευρώ έναντι 13.529,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 48,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.490,5 εκατ. ευρώ ή 32,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.472,7 εκατ. ευρώ ή 32,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 11.593,2 εκατ. ευρώ έναντι 8.785,4 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 32% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.599,0 εκατ. ευρώ ή 24%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.590,1 εκατ. ευρώ ή 23,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 8.476,4 εκατ. ευρώ έναντι 4.743,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 78,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.891,5 εκατ. ευρώ 47,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.882,6 εκατ. ευρώ ή 47,9%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ