
Τον τελευταίο τριμηνιαίο δείκτη Seafarers Happiness Index δημοσίευσε πρόσφατα η ΜΚΟ Mission to Seafarers. Ο εν λόγω δείκτης επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών από τη ζωή εν πλω. Οι ναυτικοί συμμετέχουν στην έρευνα απαντώντας σε δέκα ερωτήσεις.
Σκεπτικισμό και ίσως ανησυχία προκαλούν τα τελευταία ευρήματα, καθώς ο γενικός δείκτης υποχώρησε στο 5,92 από το 6,56 το δ’ τρίμηνο του 2021. Κύριο ζήτημα για τους ναυτικούς αποτελεί η επαναλαμβανόμενη επέκταση των συμβάσεών τους κυρίως λόγω της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων ως απόρροια της πανδημίας. Οι «τοξικές σχέσεις» και οι συχνές αψιμαχίες εν πλω μεταξύ ναυτικών διαφορετικών εθνικοτήτων επίσης επισημάνθηκαν ως κύριο ζήτημα που επηρεάζει την ευημερία των ναυτικών.
Σε ό,τι αφορά την επικοινωνία των ναυτικών με τις οικογένειές τους, ο επιμέρους δείκτης επίσης μειώθηκε στο 6,39 από το 6,92. Μάλιστα, ένας σημαντικός αριθμός ναυτικών αποκρίθηκαν ότι η μη ύπαρξη Wi-Fi στα πλοία ίσως αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση.
Για το ζήτημα των απολαβών συχνά εκφράζονται διαφορετικές απόψεις. Κάποιοι ναυτικοί θεωρούν ότι αμείβονται αρκετά καλά και είναι ευγνώμονες για το γεγονός ότι ακολούθησαν το ναυτικό επάγγελμα, ενώ υπάρχουν ναυτικοί που αισθάνονται ότι το επίπεδο διαβίωσής τους δυσχεραίνεται, καθώς σε ορισμένα κράτη τα κόστη διαβίωσης έχουν πάρει την ανιούσα. Ο δείκτης για τις απολαβές μειώθηκε από το 6,29 το δ’ τρίμηνο του 2021 στο 5,59 το α’ τρίμηνο του 2022.
Τέλος, μείωση καταγράφηκε στο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε ό,τι αφορά το φαγητό στα πλοία (6,05 από το 6,66), τις δυνατότητες εκπαίδευσης (6,3 από το 7,21) και την αλληλεπίδραση με άλλους ναυτικούς (6,82 από το 7,42).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ