
Η επιμένουσα κρίση στην Ανατολική Ευρώπη έχει σημαντικές επιδράσεις τόσο σε ανθρωπιστικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Στην προσπάθειά τους να θέσουν φρένο στις βλέψεις της Ρωσίας, πληθώρα κυβερνήσεων, όπως εκείνη της Ιαπωνίας, επέβαλαν κυρώσεις ενάντια στη Μόσχα, προκαλώντας αλαλούμ στην παγκόσμια οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, η βιομηχανία της Ιαπωνίας βρίσκεται αντιμέτωπη με νέους σκοπέλους.
Ειδικότερα, επί του παρόντος είναι δύσκολο να βρεθούν εναλλακτικές του ρωσικού θερμικού άνθρακα για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αναφέρει το Reuters. Ο θερμικός άνθρακας που χρησιμοποιείται για την ηλεκτροπαραγωγή συνιστά σημαντικό μέρος της ηλεκτροπαραγωγής της Ιαπωνίας. Συγκεκριμένα, το δημοσιονομικό έτος του 2020, το 31% της ηλεκτροπαραγωγής της έγινε μέσω της καύσης του ορυκτού αγαθού. Το ίδιο έτος, οι εισαγωγές ρωσικού άνθρακα αντιστοιχούσαν στο 12,5% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της Ιαπωνίας. Ακόμη, το 2021 η Ιαπωνία εισήγαγε σχεδόν 14 εκατ. τόνους θερμικού άνθρακα από τη Ρωσία.
Συνεπώς, η αγορά των bulk carriers αναμένεται να επηρεαστεί, καθώς η παρούσα κατάσταση είτε θα οδηγήσει σε νέα routes προκειμένου να διασφαλιστούν οι ενεργειακές ανάγκες της Ιαπωνίας είτε σε μείωση των δρομολογίων λόγω της μειωμένης προσφοράς.
Παράλληλα, η υφιστάμενη κατάσταση δύναται να ευνοήσει την ατζέντα του πρωθυπουργού Κισίντα όσον αφορά την πυρηνική ενέργεια. Μια τέτοια εξέλιξη θα επιφέρει δομικές αλλαγές μεσοπρόθεσμα, καθώς σημαντικό μέρος της ηλεκτροπαραγωγής της Ιαπωνίας θα πραγματοποιείται μέσω εργοστασίων πυρηνικής ενέργειας.
Φωτό: Ömer Serdar Ören/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ