
Οι εικόνες από την κινεζική μητρόπολη της Σαγκάης που κάνουν τον γύρο του κόσμου προκαλούν πολυεπίπεδη ανησυχία και προβληματισμό. Ο αντίκτυπος της αυστηρής πολιτικής μηδενικής ανοχής του Πεκίνου ενάντια στην Covid-19 για την παγκόσμια οικονομία έχει καταστεί εμφανής πολλές φορές τους τελευταίους μήνες. Τα αυστηρά lockdown σε πόλεις της Κίνας επιβραδύνουν τη βιομηχανική δραστηριότητα, προκαλούν συμφόρηση στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες και θέτουν φρένο στην παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.
Πέραν του οικονομικού αντικτύπου, ο διεθνής τύπος εκφράζει την ανησυχία του για τις επιπτώσεις των πολιτικών αποφάσεων στην κοινωνία. Οι πολίτες της Σαγκάης παραμένουν εντός των οικιών τους και αναμένουν παραδόσεις τροφίμων και φαρμάκων. Αναφορές κάνουν λόγο για οικογένειες που τίθενται ξεχωριστά σε καραντίνα. Τα μέτρα που λαμβάνει η Σαγκάη υπό τη σημαία του περιορισμού των κρουσμάτων εξουθενώνουν τους κατοίκους όμως τα κρούσματα συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα ρεκόρ μέρα με τη μέρα.
Σε κάθε περίπτωση, η αυστηρή πολιτική της Κίνας ενάντια στην Covid-19 έχει αποφέρει αποτελέσματα στο παρελθόν. Από την αρχή της πανδημίας, η Κίνα μετρά λιγότερα από 5.000 θύματα ενώ συνιστά την πολυπληθέστερη χώρα στον πλανήτη. Από την άλλη, χώρες της Δύσης δεν έχουν σημειώσει παρόμοια επιτυχία στον περιορισμό των απωλειών. Ενδεικτικά, τα θύματα στις ΗΠΑ πλησιάζουν το 1.000.000, ενώ συνολικά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το έχουν ήδη ξεπεράσει.
Παράλληλα, η Σαγκάη – γνωστή και ως οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας λόγω της υψηλής βιομηχανικής δραστηριότητας – έρχεται αντιμέτωπη με έλλειψη εργαζομένων και αναστολή λειτουργίας ή μερική λειτουργία εργοστασίων. Η επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης στην κινεζική αλλά και την παγκόσμια οικονομία είναι άμεση. Η συμφόρηση κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων επηρεάζει άλλωστε πληθώρα εταιρειών που διαθέτουν εγκαταστάσεις στην κινεζική επικράτεια. Προκειμένου να περιοριστούν οι επιδράσεις της πολιτικής μηδενικής ανοχής, τερματικοί σταθμοί δουλεύουν υπό το σύστημα “closed-loop” βάσει του οποίου οι εργαζόμενοι δεν έρχονται σε επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο.
Ωστόσο, η επίδραση στις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν μπορεί να αντισταθμιστεί πλήρως. Η Δύση αναμένεται να βιώσει τις επιπτώσεις μέσα στις επόμενες εβδομάδες ή μήνες και παρότι η συμφόρηση στις εφοδιαστικές αλυσίδες εκτιμάται να μην είναι εξίσου σημαντική με εκείνη του πρόσφατου παρελθόντος, είναι επόμενο να υπάρξουν περαιτέρω πληθωριστικές πιέσεις, ταλανίζοντας την ήδη ευάλωτη παγκόσμια οικονομία.
Πηγή: Reuters/CNA/Bloomberg/BBC/South China Morning Post/OurWorldinData
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ