
Οι εικόνες από την κινεζική μητρόπολη της Σαγκάης που κάνουν τον γύρο του κόσμου προκαλούν πολυεπίπεδη ανησυχία και προβληματισμό. Ο αντίκτυπος της αυστηρής πολιτικής μηδενικής ανοχής του Πεκίνου ενάντια στην Covid-19 για την παγκόσμια οικονομία έχει καταστεί εμφανής πολλές φορές τους τελευταίους μήνες. Τα αυστηρά lockdown σε πόλεις της Κίνας επιβραδύνουν τη βιομηχανική δραστηριότητα, προκαλούν συμφόρηση στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες και θέτουν φρένο στην παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.
Πέραν του οικονομικού αντικτύπου, ο διεθνής τύπος εκφράζει την ανησυχία του για τις επιπτώσεις των πολιτικών αποφάσεων στην κοινωνία. Οι πολίτες της Σαγκάης παραμένουν εντός των οικιών τους και αναμένουν παραδόσεις τροφίμων και φαρμάκων. Αναφορές κάνουν λόγο για οικογένειες που τίθενται ξεχωριστά σε καραντίνα. Τα μέτρα που λαμβάνει η Σαγκάη υπό τη σημαία του περιορισμού των κρουσμάτων εξουθενώνουν τους κατοίκους όμως τα κρούσματα συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα ρεκόρ μέρα με τη μέρα.
Σε κάθε περίπτωση, η αυστηρή πολιτική της Κίνας ενάντια στην Covid-19 έχει αποφέρει αποτελέσματα στο παρελθόν. Από την αρχή της πανδημίας, η Κίνα μετρά λιγότερα από 5.000 θύματα ενώ συνιστά την πολυπληθέστερη χώρα στον πλανήτη. Από την άλλη, χώρες της Δύσης δεν έχουν σημειώσει παρόμοια επιτυχία στον περιορισμό των απωλειών. Ενδεικτικά, τα θύματα στις ΗΠΑ πλησιάζουν το 1.000.000, ενώ συνολικά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το έχουν ήδη ξεπεράσει.
Παράλληλα, η Σαγκάη – γνωστή και ως οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας λόγω της υψηλής βιομηχανικής δραστηριότητας – έρχεται αντιμέτωπη με έλλειψη εργαζομένων και αναστολή λειτουργίας ή μερική λειτουργία εργοστασίων. Η επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης στην κινεζική αλλά και την παγκόσμια οικονομία είναι άμεση. Η συμφόρηση κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων επηρεάζει άλλωστε πληθώρα εταιρειών που διαθέτουν εγκαταστάσεις στην κινεζική επικράτεια. Προκειμένου να περιοριστούν οι επιδράσεις της πολιτικής μηδενικής ανοχής, τερματικοί σταθμοί δουλεύουν υπό το σύστημα “closed-loop” βάσει του οποίου οι εργαζόμενοι δεν έρχονται σε επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο.
Ωστόσο, η επίδραση στις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν μπορεί να αντισταθμιστεί πλήρως. Η Δύση αναμένεται να βιώσει τις επιπτώσεις μέσα στις επόμενες εβδομάδες ή μήνες και παρότι η συμφόρηση στις εφοδιαστικές αλυσίδες εκτιμάται να μην είναι εξίσου σημαντική με εκείνη του πρόσφατου παρελθόντος, είναι επόμενο να υπάρξουν περαιτέρω πληθωριστικές πιέσεις, ταλανίζοντας την ήδη ευάλωτη παγκόσμια οικονομία.
Πηγή: Reuters/CNA/Bloomberg/BBC/South China Morning Post/OurWorldinData
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ