
Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων κινούνται ανοδικά, απόρροια μεταξύ άλλων του θετικού outlook που επικρατεί στην αγορά των tankers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης εβδομαδιαίας έκθεσης της ναυλομεσιτικής εταιρείας Xclusiv, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων τον Απρίλιο του 2022 έχουν καταγράψει καθολική άνοδο σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2021. Μάλιστα, οι αξίες των dirty tankers έχουν διαμορφωθεί και σε υψηλότερα επίπεδα έναντι του μέσου όρου του 2022. Οι υψηλότερες ετήσιες ποσοστιαίες μεταβολές καταγράφονται για τα Suezmaxes (εύρος 10-11%) και τα Aframaxes (εύρος 16-28%) ανεξαρτήτως ηλικίας.
Παράλληλα, εβδομαδιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied Shipping Research εξετάζει ενδελεχώς τις μεταβολές στις αξίες των δεξαμενόπλοιων ηλικίας πέντε ετών. Οι μικρότερες μεταβολές έχουν καταγραφεί στα VLCCs, ενώ οι σημαντικότερες για τα Aframaxes και τα MR tankers. Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, οι αξίες των Aframaxes και των MR tankers ηλικίας πέντε ετών έχουν καταγράψει άνοδο 2% και 7% αντίστοιχα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2021, οι ποσοστιαίες μεταβολές είναι ίσες με 22% και 16% αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τη VesselsValue, εντός του Μαρτίου του 2022 η αξία των VLCCs ηλικίας 10 ετών κατέγραψε άνοδο 10%. Την ίδια ώρα, η αξία των VLCCs ηλικίας 15 ετών σημείωσε άνοδο 12%. Όπως σημειώνει η VesselsValue, το επενδυτικό ενδιαφέρον στη second-hand αγορά των δεξαμενόπλοιων τον Μάρτιο περιστράφηκε και γύρω από τα VLCCs, με εννέα VLCCs ηλικίας 10-20 ετών να αλλάζουν ιδιοκτήτες.
Πηγή: Xclusiv/Allied Shipping Research/VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ