
Η ζήτηση άνθρακα παγκοσμίως έχει καταγράψει σημαντική άνοδο, καθώς οι οικονομίες στρέφονται εκ νέου στο ορυκτό καύσιμο, με επίκεντρο την άμεση κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών. Η τάση αυτή συνιστά απόρροια της εκρηκτικής ανόδου στις τιμές ενεργειακών
αγαθών, με επίκεντρο το φυσικό αέριο. Την ίδια ώρα, η αυξημένη ζήτηση έχει οδηγήσει και τις τιμές άνθρακα σε άνοδο, επηρεάζοντας θετικά την κερδοφορία χωρών που βασίζονται στις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων, όπως η Αυστραλία.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, η Καμπέρα εκτιμά ότι τα κέρδη από δραστηριότητες εξόρυξης και εξαγωγών ενεργειακών αγαθών της Αυστραλίας θα διαμορφωθούν στα επίπεδα ρεκόρ των $318 δισ. για το δημοσιονομικό έτος 2021-2022. Η άνοδος αυτή συνιστά απόρροια της ανόδου των τιμών άνθρακα και LNG, παρότι αναμένεται πτώση των τιμών σιδηρομεταλλεύματος.
Σημειώνεται ότι το δημοσιονομικό έτος 2020-2021 είχε επίσης καταγραφεί ρεκόρ, ίσο με 320 δισ. αυστραλιανά δολάρια, ενώ για το έτος 2022-2023 εκτιμάται πτώση των κερδών, σε σύγκριση με την περίοδο 2021-2022, στα 370 δισ. αυστραλιανά δολάρια.
Παράλληλα, οι αυξημένες τιμές άνθρακα επηρεάζουν και την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς επιδρούν στις τελικές τιμές ναυπήγησης πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, ο μεταλλουργικός άνθρακας αξιοποιείται στην παραγωγή χάλυβα και κατ’ επέκταση στην παραγωγή χαλύβδινων πλακών, με την αύξηση στην τιμή του να επιδρά, συνεπώς, και στην τιμή των πλακών, των οποίων η τιμή αντιστοιχεί περίπου στο 20% του συνολικού κόστους ναυπήγησης ενός πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ