
Την απόφασή της να αναστείλει τη συνεργασία της με Ρώσους πελάτες, με τις εν λόγω δραστηριότητες να αντιπροσωπεύουν το 5% του κύκλου εργασιών της, γνωστοποίησε η Euronav στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2021.
Την ίδια ώρα, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αναλύει τον αντίκτυπο της ρωσικής επίθεσης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, η εταιρεία εκτιμά ότι μακροπρόθεσμα οι εμπορευματικές ροές πετρελαίου θα αλλάξουν άρδην και τα τονομίλια θα αυξηθούν εν τη απουσία των ρωσικών φορτίων.
Παράλληλα, οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί από την έναρξη της επίθεσης και η ανοδική αυτή τάση θα συνεχιστεί, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Euronav. Άλλωστε, η Ρωσία είναι υπεύθυνη για το 20% της προμήθειας HSFO, VLSFO και MGO. Όπως είναι λογικό, η αύξηση των καυσίμων θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας των πλοίων, καθιστώντας τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε μακρινές αποστάσεις πιο ακριβή. Πάντως, ενώ το spread μεταξύ HSFO και VLSFO κινούνταν σε επίπεδα ρεκόρ πριν από τη ρωσική εισβολή, πλέον καταγράφεται διόρθωση, καθώς η απουσία ρωσικού HSFO από την αγορά περιορίζει τις προμήθειες στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο.
Σε ό,τι αφορά τους ναυτικούς, η Euronav σημειώνει ότι οι αλλαγές πληρωμάτων καθίστανται ιδιαίτερα δύσκολες, καθώς η μεταφορά από και προς την Ουκρανία και τη Ρωσία είναι αδύνατη. Σε κάθε περίπτωση, ο αντίκτυπος του πολέμου στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας επί του παρόντος δεν μπορεί να αποτιμηθεί, καταλήγει η Euronav.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ