
Θετικό παραμένει το outlook για τη ναυλαγορά των bulk carriers, παρά τις δυνητικές αρνητικές επιδράσεις των αναταραχών στην Ανατολική Ευρώπη για την αγορά. Όπως υπογραμμίζει μηνιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, παρότι αναμένεται μείωση του εμπορίου σιτηρών και άνθρακα για το 2022, η αναζήτηση εναλλακτικών πηγών τροφοδοσίας εμπορευμάτων αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των τονομιλίων, η οποία δύναται να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις.
Την ίδια ώρα, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με το βραχυπρόθεσμο μέλλον, η ναυλαγορά των bulk carriers βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι ταξιδιού για Supramax πλοίο άγγιξαν υψηλό πενταμήνου εντός του Μαρτίου, στα $36.000/ημέρα. Στήριξη στη ναυλαγορά προσφέρει μεταξύ άλλων και η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες. Ακόμα και αν αναμένεται κάποια «διόρθωση» των ναύλων σε περίπτωση αποσυμφόρησης, η ναυλαγορά των bulk carriers εκτιμάται πως θα παραμείνει σε κερδοφόρα επίπεδα.
Στις εκτιμήσεις αυτές συνεισφέρουν και τα fundamentals της προσφοράς των bulk carriers. Η αύξηση του στόλου το 2022 εκτιμάται στο 2,2% έναντι 1,9% αύξησης του εμπορίου σε τονομίλια. Η αντίστοιχη εκτιμώμενη αύξηση του στόλου των bulk carriers, βάσει της Clarksons, για το 2023 είναι μόλις 0,4%. Συγχρόνως, το orderbook είναι ίσο με μόλις 6,7% της παγκόσμιας χωρητικότητας, το οποίο συνιστά χαμηλό 30 ετών και αντανακλά την αβεβαιότητα των πλοιοκτητών αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ